De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Mensen die in het buitenland wonen en werken gebruiken Facebook om in contact te blijven met vrienden en familie thuis. Ze delen belangrijke momenten in hun leven, maar ook de dagelijkse gebeurtenissen. Expats gebruiken Facebook niet alleen om contact te houden met mensen, ze volgen ook merken, organisaties, bekende mensen en nieuwsbronnen die zo een belangrijke band met het thuisland bieden. Om bedrijven te helpen met het bereiken van mensen die in het buitenland wonen, kondigt het sociale netwerk nu nieuwe targetfuncties aan om adverteerders handvatten te bieden om deze 92 miljoen expats op Facebook te bereiken.
Marketeers kunnen hun advertenties richten op expats in een land (bijvoorbeeld ‘expats die in Brazilië
wonen’) en op expats uit een specifiek land (bijvoorbeeld ‘mensen geboren in Brazilië die nu ergens anders wonen’). Deze manier van targeting is momenteel alleen nog maar beschikbaar voor mensen uit Brazilië, Indonesië, China, Zuid-Afrika en India.
Het is voor Nederlandse expats dus nog niet beschikbaar, onduidelijk is of/en wanneer dit wel het geval zal zijn.
Ethihad Airways Case
Veel expats gaan rond de feestdagen naar huis. Etihad Airways, de luchtvaartmaatschappij uit het Midden-Oosten, zag de mogelijkheid om – in het kader van Diwali – in contact te komen met de 27 miljoen Hindoes op Facebook die buiten India wonen.
Zoals veel feestdagen is Diwali een feestdag die je doorbrengt met familie en vrienden. Door de expat targetfunctie te gebruiken kon Etihad
expats bereiken met berichten over naar huis vliegen met de feestdagen. Zo kon het 536.000 Indiase expats die in het Midden-Oosten wonen bereiken. Dit leidde tot 700 boekingen en een 50X ROI.
“Mensen verwachten dat communicatie persoonlijk, relevant en mobiel is. Met deze targetfunctie van Facebook konden we in contact komen met een zeer relevant publiek en ze iets bieden wat van echte waarde voor ze was. Dat is het geheim van een goede campagne.” – Andrew Ward, VP marketing bij Etihad Airways.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023