De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Mensen die in het buitenland wonen en werken gebruiken Facebook om in contact te blijven met vrienden en familie thuis. Ze delen belangrijke momenten in hun leven, maar ook de dagelijkse gebeurtenissen. Expats gebruiken Facebook niet alleen om contact te houden met mensen, ze volgen ook merken, organisaties, bekende mensen en nieuwsbronnen die zo een belangrijke band met het thuisland bieden. Om bedrijven te helpen met het bereiken van mensen die in het buitenland wonen, kondigt het sociale netwerk nu nieuwe targetfuncties aan om adverteerders handvatten te bieden om deze 92 miljoen expats op Facebook te bereiken.
Marketeers kunnen hun advertenties richten op expats in een land (bijvoorbeeld ‘expats die in Brazilië
wonen’) en op expats uit een specifiek land (bijvoorbeeld ‘mensen geboren in Brazilië die nu ergens anders wonen’). Deze manier van targeting is momenteel alleen nog maar beschikbaar voor mensen uit Brazilië, Indonesië, China, Zuid-Afrika en India.
Het is voor Nederlandse expats dus nog niet beschikbaar, onduidelijk is of/en wanneer dit wel het geval zal zijn.
Ethihad Airways Case
Veel expats gaan rond de feestdagen naar huis. Etihad Airways, de luchtvaartmaatschappij uit het Midden-Oosten, zag de mogelijkheid om – in het kader van Diwali – in contact te komen met de 27 miljoen Hindoes op Facebook die buiten India wonen.
Zoals veel feestdagen is Diwali een feestdag die je doorbrengt met familie en vrienden. Door de expat targetfunctie te gebruiken kon Etihad
expats bereiken met berichten over naar huis vliegen met de feestdagen. Zo kon het 536.000 Indiase expats die in het Midden-Oosten wonen bereiken. Dit leidde tot 700 boekingen en een 50X ROI.
“Mensen verwachten dat communicatie persoonlijk, relevant en mobiel is. Met deze targetfunctie van Facebook konden we in contact komen met een zeer relevant publiek en ze iets bieden wat van echte waarde voor ze was. Dat is het geheim van een goede campagne.” – Andrew Ward, VP marketing bij Etihad Airways.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over Online Marketing
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Marketing19.06.2024