De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Instagram komt met een nieuw e-commerce product, checkout for Instagram. Hierbij is het mogelijk om via Instagram producten te kunnen kopen. Instagram heeft meer dan een miljard actieve gebruikers, naar verwachting zal dit wel degelijk impact gaan hebben op de e-commerce wereld.
Alleen nog maar beschikbaar in de VS.
De feature waar Instagram mee gekomen is heet checkout en is nu beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten. Het is nog niet duidelijk of Checkout zich zal uitbreiden naar de rest van de wereld. Instagram heeft met de feature grote bedrijven gestrikt die de proefversie ondersteunen. Nike, Dior, H&M, Prada, Adidas, Uniqlo, Burberry & Zara plaatsen producten op hun officiële Instagram account die met behulp van de Checkout feature gekocht kunnen worden.
Wanneer potentiële kopers geïnteresseerd zijn in een bepaald product kunnen zij daar op klikken en komt het product in de winkelwagen terecht waarna de bestelling afgerond kan worden. Voor het gemak heeft Instagram er rekening mee gehouden de persoonsgegevens te onthouden om het bestellen voor de volgende keer gemakkelijker te maken. Uiteraard ontvangt de koper ook notificaties over de bestelling, betaalmethode en bezorginstructies.
Groter aanbod
Naar verwachting zal het aanbod hierin de komende maanden alleen maar groeien. Voornamelijk besteden jongeren een groot deel van hun vrije tijd op social media, zij zijn voornamelijk te vinden op Instagram. Jongeren volgen de grote merken en de grote influencers en bepalen hun keuzes voor merken en producten op hetgeen wat ze daar zien. Het kopen van producten op Instagram was nog niet eerder mogelijk. Het is nog steeds mogelijk om producten van merken te selecteren voor aanschaf, maar dan wordt men doorverwezen naar de webshop van het betreffende merk om daar de aankoop te kunnen doen.
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthVerder lezen over Instagram
Social Media12.12.2024
Instagram maakt van iedereen een proefkonijn
Social Media09.12.2024
Helaas, je kunt geen Instagram-foto’s meer tonen op Tinder
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media26.11.2024
Instagram doet een WhatsAppje en laat je je locatie delen
Social Media24.11.2024
Deze week viral: Strava Art, sneeuwdomino met auto’s en meer
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024