Social media campagne Wendy’s schiet door het dak

Vorig artikel Volgend artikel
Social media campagne Wendy’s schiet door het dak

Het grootste vraagstuk van social media monitoring is nog steeds de meetbaarheid van de inzet hiervan. Bij de inzet van social media is veel tijd gemoeid. Het posten van berichten, het monitoren en de inzet van personeel om dit alles mogelijk te maken. Al deze losse variabelen te koppelen naar een harde ROI is makkelijker gezegd dan gedaan. Toch zijn er ook cases van de inzet van social media die we gelijk terugzien in de resultaten. Een van die succesverhalen is bijna te mooi om waar te zijn. Hierbij hebben we het over de social media campagne van de Pretzel Bacon Cheeseburger van Wendy's.

Hoe het allemaal begon
Wendy's heeft een tijdje terug de nieuwe Pretzel Bacon Cheeseburger gelanceerd. Dit werd eerst gedaan in een kleine regio. Via de eigen social media monitoring nam Wendy's waar dat de burger in de smaak viel.

En toen...
Besloot Wendy's om een aantal van deze comments om te zetten naar echte songteksten en hier vervolgens een film van te maken die werd gepubliceerd via de sociale kanalen.

Daarna...
Wendy's werd overladen met positieve reacties en uiteindelijk kwam zelfs Nick Lachey een aantal Pretzel Burger songs opnemen. Met al deze social media aandacht gaat de Pretzel Bacon Cheeseburger te boek als de meest succesvolle product lancering met meer dan twee miljard impressies, 7,5 miljoen views op Facebook en een stijging op de beurs van 31%!

Jorin Mouwen

Jorin heeft toerisme en recreatie gestudeerd aan de NHTV met als specialisatie e-travel en was hij werkzaam voor HotelToday.com. Daarnaast heeft Jorin...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies