Social Media17.12.2013

Facebook test het automatisch afspelen van video ads


facebook-test-het-automatisch-afspelen-v.jpg
facebook-test-het-automatisch-afspelen-v.jpg

Sinds vorige maand test Facebook een nieuwe, gemakkelijkere, manier om videos te bekijken die door vrienden gedeeld zijn. Zonder op de video te hoeven klikken of tikken komen ze tot leven in het nieuwsoverzicht en spelen ze automatisch af zonder geluid. Uit de test bleek dat automatisch afgespeelde video’s 10% vaker werden bekeken, geliket, gedeeld of van commentaar werden voorzien. Het is dus een betere ervaring voor gebruikers en het leidt tot meer engagement.

Deze week begint het sociale netwerk met het testen van video’s voor adverteerders. Meeslepend beeld, geluid en beweging zijn vaak onderdeel van grote marketingcampagnes, met name wanneer merken veel aandacht willen trekken voor korte tijd. 

Of het nu om het lanceren van een nieuw product of het veranderen van merksentiment gaat, dit videoformat is een ideale manier voor marketeers die op zoek zijn naar manieren om een grote indruk achter laten en voor gebruikers die meer interessante content in hun nieuwsoverzicht willen.

Voor deze test werkt Facebook samen met Summit Entertainment en Mindshare om een serie video’s te promoten voor de verwachte film DivergentEen groep gebruikers zal deze videos in het nieuwsoverzicht zien op mobiel en desktop. Zo gaat het in zijn werk:

  • Gebruikers hoeven niet te klikken of tappen om een video te laten afspelen. Videos beginnen direct te spelen als ze op het scherm verschijnen – zonder geluid. Dit is vergelijkbaar met videos die door vrienden gedeeld worden. Als je de video niet wil bekijken scroll je er gewoon voorbij.
     
  • Als gebruikers op de video klikken zal deze fullscreen getoond worden, het geluid bij de video zal dan ook afgespeeld worden.
     
  • Op mobiele apparaten zijn video’s die automatisch beginnen te spelen van tevoren gedownload, mits het toestel op Wi-Fi is aangesloten. De video’s zullen dus niet van de databundel van de gebruiker gebruik maken.

Deze informatie geldt niet voor iedere videoadvertentie of pagina updates met video op Facebook: “deze vorm van adverteren voldoet aan specifieke behoeften van specifieke marketeers met bepaalde doelstellingen. Facebook blijft in de toekomst werken aan deze nieuwe manier voor merken om de beste ervaring voor gebruikers en marketeers te kunnen blijven bieden.

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!