De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Eerder schreven we al dat Facebook plannen had de online variant van ’tv-commercials’ te gaan verkopen. Volgens Reuters is Facebook momenteel bezig met het testen van die ‘autoplay-ads’, advertentievideo’s die automatisch beginnen af te spelen zodra de gebruiker de browser opent.
De video’s maken geen geluid zodra ze beginnen af te spelen en zullen dat pas gaan doen zodra de gebruiker erop klikt. Op dit moment gaat het enkel nog om video’s die gepost zijn door individuele gebruikers, muzikanten of beroemdheden.
De autoplay-ads worden getest onder een kleine groep Facebookers uit de VS, op de mobiele versie van het sociale netwerk. Facebook wil op deze manier de reacties van de Facebook-gebruiker op de advertentievideo’s peilen.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023