Instagram heeft gisteren in een blogpost bekend gemaakt dat ze het insluiten (embedden) van content beschikbaar maken voor Instagram foto’s en video’s.
Als je nu een Instagram foto of video ziet via de webbrowser van jouw desktop pc of laptop, zal er een nieuwe deel-knop rechts van de foto of video te zien zijn (net onder de button voor comments).
Door te klikken op die knop krijg je de embed-code te zien, deze is vervolgens eenvoudig te kopieren / plakken op jouw blog, website of artikel.
Ze geven nog wel even duidelijk aan dat de foto, ook al is deze ge-embed op een ander platform nog altijd, nog altijd van jou is: “As always, you own your photos and videos, and we want to make sure that’s understood no matter where your content appears. Whether you want to embed your video on your blog or a friend wants to feature your photo on a website, everyone will clearly see that your content belongs to you.”
Hieronder een voorbeeld:
Via volgsoftware kon het je surfgedrag ontdekken en zo advertenties serveren die op dat moment het beste bij je passen.
Instagram wil dat je foto’s in een aspectratio van 3:4 ook echt kunt uploaden zoals je ze bedoeld hebt en geeft ze dus...
De reclameregels voor influencers worden uitgebreid. Het betekent dat nu ook mensen met minder volgers op sociale media...