Social Media19.08.2012

Welk merk ‘won goud’ op social media tijdens de Olympische Spelen? [Infographic]


welk-merk-won-goud-op-social-media-tijde.jpg
welk-merk-won-goud-op-social-media-tijde.jpg

De Olympische Spelen in Londen zijn alweer een tijdje voorbij, maar de impact van de Spelen is nog goed te voelen, vooral financiëel en mentaal. Sommige bedrijven en sponsoren hebben goede zaken gedaan terwijl anderen juist flinke schade hebben opgelopen. Merkenspotter Unmetric hield de sociale performance van grote sponsoren in de gaten tijdens de Spelen maar ook tijdens specifieke wedstrijden. Het resultaat is dat Coca Cola de meeste ‘goude medailles’ heeft gewonnen, zelfs veel meer dan andere merken. McDonalds komt op een respectabele tweede plaats. De overige resultaten zijn terug te vinden in de infographic bij dit artikel.

social-olympic-sponsors.jpg
social-olympic-sponsors.jpg
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.