Social Media09.08.2012

Instagram populair bij honderd bekendste merken ter wereld


instagram-populair-bij-honderd-bekendste.jpg
instagram-populair-bij-honderd-bekendste.jpg

Simply Measured lanceerde gisteren een ‘Instagram analytics tool’ voor het publiek maar ook voor zakelijke klanten. Samen met deze release kwam het bedrijf met een onderzoek naar buiten waarin gekeken is naar de Interbrand Top 100 bedrijven in combinatie met hun gebruik van Instagram. De Interbrand Top 100 is de lijst met ’s werelds bekendste honderd bedrijven op het gebied van merken, zoals Coca-Cola, IBM en Google.

40% van de Interbrand 100 zijn actief op Instagram. Dit lijkt veel, maar in vergelijking met Twitter en Facebook, die zeker 90% of meer hebben, valt het reuze mee. Grote merken hebben ook meer volgers: 35% van die 40% heeft 20.000 volgers en meer terwijl 8 van de 100 merken, 20% dus van de 40%, zeker meer dan 100.000 volgers hebben. MTV en Starbucks, nummer 55 en 96 op de lijst, hebben bijna één miljoen volgers. Nike en Audi staan bovenaan de lijst.

Ook belangrijk om te weten is welke filters populair zijn bij de bedrijven. 60% van de foto’s die geüpload zijn, gebruiken één van de bekende Instagram filters. De meest populaire opties zijn ‘Lo-fi’ en ‘X-Pro II’. Ondanks alles zijn de ontwikkelingen omtrent Instagram bijzonder te noemen, gezien het feit dat het platform nog maar vrij jong is. De verwachting is dat het gebruik door bedrijven dit jaar nog veel verder zal toenemen dan alleen maar die 40% van de Top 100 bedrijven.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Instagram

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Deze Week Viral: rockversies van popnummers, Vierdaagse malaise en meer

De Nijmeegse Vierdaagse zorgde voor grote feesten en grote tranen en dan was er nog iets anders nats. Welkom in de Deze Week Viral!

Social Media21.07.2024

Deze Week Viral: rockversies van popnummers, Vierdaagse malaise en meer

Instagram krijgt nieuwe zwevende reacties met houdbaarheidsdatum

Gebruik jij de Notities op Instagram wel eens? Je kunt straks zo’n Note achterlaten als reactie op een post.

Social Media18.07.2024

Instagram krijgt nieuwe zwevende reacties met houdbaarheidsdatum

Deze Week Viral: bitcoin omhoog door Trump, spaghetti-mation en Messi

Gelukkig zijn er ook positievere zaken die deze week volledig viral gingen.

Social Media14.07.2024

Deze Week Viral: bitcoin omhoog door Trump, spaghetti-mation en Messi

Deze week viral: nieuwe Golf GTI, Zuck op de surf en dj-prank

Deze week hebben we de meest vreemde zaken voorbij zien komen op social media. Zuckerberg die aan het surfen is (wel/niet op het internet...) en een deejay die haar feestgangers de stuipen op het lijf jaagt. Kijk mee:

Social Media07.07.2024

Deze week viral: nieuwe Golf GTI, Zuck op de surf en dj-prank

5 dingen die leuk zijn aan Threads

Wat zorgt er toch voor dat Threads zo’n succesverhaal is geworden? Waarschijnlijk ligt dat aan deze vijf dingen.

Social Media05.07.2024

5 dingen die leuk zijn aan Threads

Instagram noemt zijn AI-labels anders door boosheid gebruikers

Meta labelde allerlei posts die niet AI waren wel als kunstmatige intelligentie. Daar waren de daadwerkelijke fotografen niet over te spreken.

Social Media02.07.2024

Instagram noemt zijn AI-labels anders door boosheid gebruikers