Social Media12.06.2012

3 gouden Social Media Tips die je moet weten


3-gouden-social-media-tips-die-je-moet-w.jpg
3-gouden-social-media-tips-die-je-moet-w.jpg

Vraag jij jezelf ook af waarom niemand reageert op jouw berichten? Krijg je niet meer volgers of fans? Wil jij na vandaag ook effectief gebruik maken van social media?

Lees dan dit artikel en kom erachter hoe je aan de hand van deze 3 tips succesvol kunt worden met social media.


#1 Content is King

Steeds meer mensen starten hun eigen bedrijf en daarom neemt de concurrentie steeds meer toe. 96% van alle marketeers maakt gebruik van social media, maar velen van hen weten niet hoe ze social media moeten gebruiken. Na het lezen van dit artikel is het probleem na vandaag voor jou opgelost.

Ik ga ervan uit dat jij jouw eigen Facebook pagina hebt of dat je een pagina wilt aanmaken. De vraag is dan wat voor een informatie ga je hierop zetten? Je begint van te voren met het realiseren van een eenvoudige social media strategie. Als je social media strategie klaar is, is het belangrijk dat je weet wat voor informatie je hierop gaat zetten. Mensen die actief zijn op social media zitten in de social modus. In deze modus willen ze geëntertaind worden en lezen wat hun vrienden hebben meegemaakt en informatie lezen over hun interesses. Vandaar is het erg belangrijk dat je ervoor zorgt dat je informatie deelt die jouw doelgroep interessant vindt.

Dat kun je op de volgende manieren doen:

– Informatieve informatie over je branche 

facebook-informatieve-informatie

– Foto’s van bedrijfsactiviteiten

social-media-foto's--van-bedrijfsactiviteiten

– Grappige afbeeldingen en video’s

grappige-social-media-afbeeldingen

– Tips hoe je klanten je producten nog beter kunnen gebruiken

 
– Video referenties van je tevreden klanten 

Door het delen van deze informatie, zul je zien dat je meer fans krijgt die ook daadwerkelijk actief reageren op jouw content. Het gaat niet altijd om jouw bedrijf, het gaat erom dat je mensen laat zien dat je hun wilt helpen, dat je interessante informatie deelt en dat mensen waardevolle kennis kunnen opdoen als ze fan worden van jouw pagina. Oftewel: Je pagina heeft meerwaarde nodig. Meer tips zijn hier te vinden. 

#2 Engagement is Queen:

Als je stap 1 uitvoert dan zul je zien dat je meer actieve fans krijgen op jouw Facebook pagina. Echter is het nu belangrijk dat je laat zien dat je ook naar je fans luistert. Vele bedrijven reageren niet op de vragen van hun fans en hierdoor krijgen de fans het gevoel dat ze niet serieus worden genomen. Waarschijnlijk heb je net als ik wel eens een keer meegemaakt dat je een vraag stelde waarop je uiteindelijk nooit antwoord hebt gekregen. Dit is geen leuk gevoel en hierdoor raak jij het vertrouwen kwijt in het bedrijf.

Zorg er daarom altijd voor dat je reageert op vragen van jouw fans. Dit kun je op verschillende manieren doen:

– Als iemand heeft gereageerd op een stelling van jou, laat dan zien dat je zijn of haar bericht hebt gelezen door middel van de reactie te Liken.

– Als iemand een vraag aan jou stelt, reageer dan persoonlijk op deze vraag door middel van het persoon zijn naam in het bericht te taggen.

– Als de vraag te persoonlijk is, vraag dan het persoon of hij contact wil opnemen via telefoon, Facebook of email.

Door klaar te staan voor jouw fans zul je zien dat ze sneller jouw onderneming aanbevelen aan hun vrienden. Mond tot mond reclame is immers de beste reclame en daarom is het belangrijk dat je jouw fans serieus neemt op Facebook.

#3 Content is King and Engagement is Queen

De quote is bedacht door Mari Smith – internationaal social media leider. Je zult zien dat je meer actieve fans  krijgt door middel van waardevolle informatie en het laten zien dat je klaar staat voor je fans. Mensen willen meerwaarde zien in jouw pagina en willen niet fan van een pagina worden die op een spookstad lijkt. Zorg er daarom voor dat je stap 1 en 2 samenvoegt en allebei altijd uitvoert. Als je dit vol houd dan zul je zien dat je succesvol wordt op het gebied van social media.

Hebben deze 3 tips geholpen met het beantwoorden van jouw vragen? Laat hieronder een reactie achter.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Content

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Logitech kennen veel mensen vooral van de gaming-tak. Maar het bedrijf is al vele jaren bezig met hardware voor multitasking, voor developers en gewoon voor op kantoor om jouw productiviteit te verhogen. In 2015 was er d...

Gadgets07.11.2019

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Verder lezen over Engagement

Instagram marketing in 2019: less is more

Instagram marketing laat dit jaar een opvallende trend zien, namelijk: less is more. Een video genereert hetzelfde bereik als twee statische foto’s, te veel hashtags en tags doen eerder kwaad dan goed en ook micro-infl...

Social Media04.04.2019

Instagram marketing in 2019: less is more

5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

Of het nu het Wereldkampioenschap voetbal is, de Olympische Spelen, de Super Bowl of de uitreiking van de Oscars. Dit soort grote evenementen zijn niet alleen de best bekeken shows van het jaar, het zijn ook de evenement...

Social Media11.09.2018

5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

​De perfecte customer experience creëer je zelf

De moderne consument neemt alleen genoegen met de hoogste kwaliteit en de beste service. Voldoet de customer experience niet aan deze hoge eisen, dan is de overstap naar de concurrent zo gemaakt. Hoe zorg je voor de perf...

Online25.04.2017

​De perfecte customer experience creëer je zelf

Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content

Contentmarketing blijft zich doorontwikkelen maar het maken van Engaging Content voor de huidige marketeers blijkt nog vaak een zware klus. Daarom geeft onze blogger en tevens docent, consult en auteur Patrick Petersen t...

DC Business15.06.2016

Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content

5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk

Instagram is hot. Dat wisten de ruim 400 miljoen maandelijks actieve gebruikers natuurlijk al lang, maar bedrijven zien ook steeds vaker de meerwaarde in van Instagram als social media kanaal. Zeker nu het ook in Nederla...

Social Media07.10.2015

5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk

​De 10 Instagram-geboden voor merken

Tijdens het congres Facebook Marketing 2015 gaf Kirsten Jassies, social business entrepreneur en blogger, een lezing over de 10 geboden voor merken op Instagram. Instagram heeft wereldwijd 300 miljoen gebruikers waarvan...

Events11.06.2015

​De 10 Instagram-geboden voor merken

Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen

Eind vorig jaar werden berichten op Facebook twee keer zoveel gepromoot ten opzichte van het begin van 2014. Foto's werden het vaakst gepromoot, maar dat was mogelijk dus niet de effectiefste manier. Er zijn al een aan...

Social Media17.02.2015

Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen

En met foto's nu de minste?
Dit soort berichten zorgen voor veel retweets

Wat zorgt er nou voor dat een tweet veel gedeeld of geretweet wordt? Zijn er bepaalde tweets die beter scoren dan andere tweets? Twittercounter ging op onderzoek en kwam erachter dat dit de dingen zijn die mensen graag r...

Social Media19.08.2014

Dit soort berichten zorgen voor veel retweets