Social Media26.03.2012

Advertentie op de Facebook log out pagina kost je ‘slechts’ $710.000 pér dag


advertentie-op-de-facebook-log-out-pagin.jpg
advertentie-op-de-facebook-log-out-pagin.jpg

Tijdens de eerste Facebook Marketing Conference (FMC) eind februari werden naast de vernieuwde Facebook Pages ook nieuwe advertentiemogelijkheden aangekondigd zoals adverteren op de ‘log out’ pagina. Volgens Facebook zouden er dagelijks zo’n 37 miljoen Amerikanen uitloggen, al is deze unieke plaats is ‘slechts’ beschikbaar voor bedrijven die minstens $ 550.000 per dag (= 414.250 euro) aan zogenaamde ‘news feed ads’ spenderen. Niet voor Jan met de pet dus…

Facebook laat de kassa rinkelen

Gerekend dat 1 dag adverteren op de Facebook ‘log out’ pagina dagelijks zo’n $ 710.000 in de geldlade doet stromen, moet deze enorme advertentieruimte jaarlijks (ruw gerekend) zo’n $252.760 miljoen waard zijn (190.316 miljoen euro) wat plus minus neerkomt op 6,7% van de omzetgroei (gebaseerd op de $ 3,7 miljard winst in 2011)? Twitter, van zijn kant, vertrekt vanuit een andere (advertentie) aanpak door adverteerders te laten betalen voor ‘promoted tweets’ en ’trends’. Zo moet een ‘promoted trend’ dagelijks $ 170.000 opbrengen.

Enkel voor de ‘big boys’ 

Zulke immense geldsommen zijn vanzelfsprekend slechts weggelegd voor dé grote bedrijven en liggen in dezelfde grootorde als 1 dag adverteren op homepage van pakweg Yahoo of YouTube. Autofabrikant Ford, de Microsoft zoekmachine Bing en Titanic reclame passeerden al de revue sinds deze nieuwe advertentiemogelijkheid in het leven werd geroepen eind februari. 

Enkele voorbeelden 

facebook-log-out-page-ad.jpg
facebook-log-out-page-ad.jpg

 Titanic 3D

ford-mustang-facebook-logout-540x3341.jpg
ford-mustang-facebook-logout-540x3341.jpg

 Ford Mustang

blake-griffin-ad-facebook-logout.jpg
blake-griffin-ad-facebook-logout.jpg

Subway

facebook-logout-bing.jpg
facebook-logout-bing.jpg

Microsoft Bing

Carl Vanormelingen

Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd door consumer technologie en sinds zijn eerste job bij Produpress (uitgever auto magazines) ook door de automobielindustrie. In zijn studententijd schreef hij geregeld voor BelgianCowboys, nu blogt hij sporadisch op DutchCowboys.nl

Verder lezen over Facebook

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

Er is een klein mirakel gebeurd. Meta-CEO Mark Zuckerberg heeft zijn excuses aangeboden voor de geestelijke problemen die social media kunnen veroorzaken bij vooral jongeren. Sowieso is het vrij uniek dat hij überhaupt...

Social Media02.02.2024

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Het kopieert van anderen en het komt zelf met weinig nieuws: het wordt regelmatig gezegd over Facebook, het social medium dat geleid wordt door Mark Zuckerberg. Is dat helemaal terecht, is Facebook inderdaad niet vernieu...

Social Media29.01.2024

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Feestboek, maar dan echt
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik