De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Een op vier tweets heeft geen enkel nut. Zo blijkt uit een onderzoek van de Carnegie Mellon University. Meer dan duizend gebruikers van Twitter hebben hun mening gegeven over de berichten die worden geplaatst. De onderzoekers stelden vast dat 36% van de berichten een positieve reactie krijgen, terwijl 25% wordt afgewezen. Daarnaast is er een groep van 39% die geen enkele reactie losweekt.
“Positieve reacties op een Twitter-bericht zijn niet vanzelfsprekend,” aldus de onderzoekers tegenover WebProNews. “Een belangrijk gedeelte van de berichtenstroom wordt door de gebruikers als niet-lezenswaardig bestempeld. Daarvoor kunnen echter verschillende redenen worden aangegeven.“
De onderzoekers noemen het wel opmerkelijk dat er ongeveer 200 miljoen tweets per dag worden verstuurd, maar niemand de stap om verzenders te vertellen hoe zinloos hun boodschappen zijn.
Berichten die deel uitmaken van een conversatie van andere gebruikers of updates over stemmingen of activiteit worden het meest verafschuwd. Berichten die vragen bevatten, informatie delen of eigen creatief werk promoten, worden daarentegen het meest gewaardeerd.
Algemeen wordt opgemerkt dat real-time informatie cruciaal is. “Gebruikers raken snel verveeld wanneer hetzelfde bericht steeds weer terugkomt. Ook negatieve sentimenten en klachten worden niet in dank afgenomen. Opinies en pertinente feiten daarentegen halen daarentegen een hoge waardering.” Via
Verder lezen over Twitter
Nieuws27.04.2024
Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024