Twitter, Facebook en Google+ zijn de sociale netwerken waar we het meeste over lezen. Dat betekent niet dat LinkedIn op de achtergrond geen goede zaken doet. Zo hebben ze van de week hun derde kwartaalcijfers gepubliceerd en aangegeven dat het aantal leden met 63% is gegroeid ten opzichte van het derde kwartaal in 2010.
Ik citeer: “Today, we report our financial results for a strong third quarter, with significant, broad-based growth across all of our revenue streams, member engagement metrics, geographies, and sales channels. Our results underscore the long-term strength of our global platform and our business model.” Zoals ze zelf al aangeven, is er een mooie groei ten opzichte van een jaar eerder.
Wat vooral opvalt is de omzet bij LinkedIn in het derde kwartaal van 2011. Dit was $139 miljoen, een groei van 126% ten opzichte van het derde kwartaal van 2010. Wel leden ze een netto verlies van $1.6 miljoen. Het aantal leden steeg tot 131.2 miljoen. Ten opzichte van het derde kwartaal in 2010 betekent dit een groei van 63%. Uit cijfers van comScore blijkt dat LinkedIn 87.6 miljoen unieke bezoekers en 7.6 miljard pageviews per maand heeft. Voor unieke bezoekers betekent dit een groei van 64% en 51% voor de pageviews.
Ondanks dat LinkedIn voornamelijk actief gebruikt wordt door recruiters heeft het platform grote plannen. Zo hebben ze de afgelopen tijd diverse nieuwe initiatieven geintroduceerd en willen ze dit doorzetten. Vooral hun premium accounts (20%) en Marketing Solutions accounts (29%) dragen flink bij aan de omzet. Toch is het product ‘Hiring solutions’ het meest winstgevende met een aandeel van 51%.
LinkedIn laat hiermee zien dat ze nog steeds een stevig aandeel in de online markt hebben. En met de recente overnames van IndexTank en Connected laten ze zien dat ze nog lang niet klaar zijn. Vormen Google+ en Facebook dan wel een direct gevaar voor LinkedIn? Het lijkt er toch op dat LinkedIn een goede aanpak heeft gekozen. We gaan het de komende jaren zien. Ik zie nog seeds de kracht!
Hieronder een presentatie met alle derde kwartaalcijfers van LinkedIn op een rij.
Verder lezen over LinkedIn
Social Media02.12.2024
Het aantal AI-gegenereerde LinkedIn-posts is schrikbarend hoog
Social Media22.11.2024
LinkedIn stopt met audio en wil dat je livestreamt
Social Media14.06.2024
Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023