Investeren in Social Media staat bij veel bedrijven op de planning

Vorig artikel Volgend artikel
Investeren in Social Media staat bij veel bedrijven op de planning

Bedrijven plannen hun investeringen in social media gevoelig op te drijven. Zo blijkt uit een enquête van de bureaus Booz Company en Buddy Media bij managers van de 100 grootste ondernemingen in de rangschikking van het magazine Fortune. Bij die investeringen zegt 57% dat ze daarvoor gespecialiseerd personeel aantrekken, terwijl 48% zegt beroep te zullen doen op diensten van partners. Andere bestedingen gaan naar het creëren van meer content (39%) en investeringen in reclame (38%).

"De onderzoekers merken op dat social media bij 67% van de bedrijven dit jaar minder dan 5% vertegenwoordigde van de totale digitale bestedingen," aldus eMarketer. "Volgens 32% zou dat binnen drie jaar echter opgelopen zijn tot een niveau tussen 5-10%, 27% mikt op een aandeel tussen 10-20% en 28% denkt meer dan 20% van het digitale budget aan social media te zullen besteden."

Bedoeling is in de eerste plaats om een beter inzicht in de consumenten te verwerven (56%). Opmerkelijk is dat 41% geen enkel plan heeft om in sociale media een platform uit te bouwen om inkomsten te genereren. Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies