Social Media06.08.2011

Holiday Inn verzamelt verhalen van gasten op Facebook


Helaas gebruiken veel bedrijven hun Facebook pagina alleen maar om reclameboodschappen te verspreiden. Hierdoor weten ze niet wat ze missen door het gesprek niet aan te gaan met hun fans. Andere bedrijven, in dit geval hotels, hebben het wel goed begrepen. Holiday Inn informeert via hun Facebook pagina de doelgroep en reageren ze op vragen of opmerkingen. Onlangs hebben ze hun Stay Social initiatief gelanceerd.

Dit is een entertainment ruimte van 5.000 vierkante meter voor gasten van Holiday Inn Gwinnett Center in Georgia. Maar met de huidige mogelijkheden hoef je het daar niet bij te laten. Als onderdeel van Stay Social motiveren ze hun bezoekers om verhalen achter te laten in de speciale hub op hun Facebook pagina. 

holiday-inn-verzamelt-verhalen-van-gaste.jpg
holiday-inn-verzamelt-verhalen-van-gaste.jpg

“We know the Holiday Inn guest is social and enjoys interacting with others. In keeping with the philosophy of doing things on the guests’ terms, we designed The Hub at Holiday Inn to be an innovative and open space where travelers can connect with others, as well as eat, drink, relax, work, or just have fun. The Hub at Holiday Inn is all about bringing good things together” zegt Verchele Wiggins – Holiday Inn Vice President Global Brand Management. 

Aanvullend zegt Kemmons Wilson junior, zoon van de oprichter Kemmons Wilson, het volgende: “Throughout the years, the Holiday Inn brand has continued to evolve in order to stay connected to its guests. From the first personal connections made at check-in to its online communications, it’s clear that the Holiday Inn brand understands that listening to guests’ stories drives innovation and service.” 

De hub is een mooi voorbeeld om verhalen van de doelgroep zichtbaar te maken. De mooie foto’s geven een goede indruk van Social Stay en nodigen zeker uit tot een bezoek. Met de Sweepstakes wilen ze graag dat Facebook gebruikers hun verhalen delen. Holiday Inn is ook op Twitter te vinden. Via

Wat vinden jullie van deze toepassing? Zouden meer hotels moeite moeten doen om contact te zoeken met hun doelgroep (of fans)? 

Verder lezen over Facebook

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

Er is een klein mirakel gebeurd. Meta-CEO Mark Zuckerberg heeft zijn excuses aangeboden voor de geestelijke problemen die social media kunnen veroorzaken bij vooral jongeren. Sowieso is het vrij uniek dat hij überhaupt...

Social Media02.02.2024

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Het kopieert van anderen en het komt zelf met weinig nieuws: het wordt regelmatig gezegd over Facebook, het social medium dat geleid wordt door Mark Zuckerberg. Is dat helemaal terecht, is Facebook inderdaad niet vernieu...

Social Media29.01.2024

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Feestboek, maar dan echt
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik