Social Media15.07.2011

Edelman introduceert BlogLevel en TweetLevel 2.0


edelman-introduceert-bloglevel-en-tweetl.jpg
edelman-introduceert-bloglevel-en-tweetl.jpg

Edelman heeft vandaag BlogLevel en de 2.0 versie van TweetLevel gelanceerd. Deze gratis tools, ontwikkeld voor toepassing in PR en marketing, identificeren wie op specifieke onderwerpen het meest invloedrijk zijn op Twitter en in de blogosphere. Volgens werelds grootste onafhankelijke PR-Bureau zijn de tools de eerste die de invloed op Twitter en blogs meten met ‘gevoel’ voor context.

Met speciaal ontwikkelde algoritmen volgen TweetLevel en BlogLevel bloggers en twitteraars in welk land en welke taal dan ook. Tweeps en bloggers over de hele wereld worden beoordeeld op hun invloed, met behulp van 40 onderscheidende criteria (metrics). Zo zijn de personen die het hoogst scoren in TweetLevel degenen wiens unieke ideeën via anderen hun weg vinden in de digitale wereld (ideeënstarter-metric). Bovendien gaan zij een dialoog aan met hun digitale volgers (dialoog-metric). Een bijzonder element dat BlogLevel meet is de social media-metric; hoeveel wordt er gesproken over de blog op andere social media platformen? En de SEO-metric; hoe goed is de blog geoptimaliseerd voor SEO?

Wat TweetLevel en BlogLevel uniek maakt, is dat zij binnen een specifieke context eenvoudig en praktisch inzicht geven in welke mensen invloedrijk zijn,” aldus Leoni Janssen, Director Technology, bij Edelman Nederland. “Meetinstrumenten die de context negeren, adviseren bij wijze van spreken om bij alle onderwerpen Justin Bieber of voor Nederland Michiel Veenstra te volgen, omdat hun overall invloed op Twitter heel groot is. Voor het in kaart brengen van Influencers geldt juist: Context is King.”

BlogLevel en TweetLevel zijn al door meer dan 400 mensen (waaronder professionals uit de marketingsector wereldwijd) getest. De tools kunnen binnen een bepaald onderwerp identificeren:

·         Wie de meest relevante en invloedrijke personen zijn
·         Hoeveel buzz er is rondom het onderwerp
·         Welke weblinks het meest worden gedeeld
·         Over welke onderwerpen twitteraars of bloggers praten, wie zij beïnvloeden en wie hen beïnvloedt
 
Er zijn veel goede tools op de markt die invloed binnen social media platformen berekenen. Edelman´s BlogLevel en TweetLevel zijn de enigen die zijn ontwikkeld voor PR- en marketingdoeleinden,” vervolgt Janssen. “De tools geven praktische kennis en tips aan iedereen die om professionele redenen het online krachtenveld over een specifiek onderwerp in kaart wil brengen en wil begrijpen. Daarmee zijn ze een heel goed startpunt voor het aanknopen van relaties.
Screenshot Tweetlevel van het Dutchcowboys Twitteraccount @Dutchcowboys

Verder lezen over Twitter

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Elon Musk wil nog meer geld vragen voor het gebruik van X. Maar het is niet wat je denkt. Het is een keer per jaar, een dollar, en mogelijk alleen voor nieuwe gebruikers.

Social Media17.04.2024

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt

Trots op je badge op X, dan is er voor jou niks aan de hand. Premium-gebruikers die dat liever privé houden hebben echter pech.

Social Media12.04.2024

Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt

X wil Not Safe For Work-communities toestaan

Over het algemeen kun je Twitter/X vrij veilig openen als je op je werk bent: je hoeft niet bang te zijn dat er ineens heel schokkende beelden te zien zijn, of pornografie. Daar komt een einde aan, maar alleen als je lid...

Social Media01.04.2024

X wil Not Safe For Work-communities toestaan

​Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten

Nadat hij vorige week al schaak speelde met zijn brein alleen, heeft hij nu ook een tweet de wereld ingeslingerd. De vanaf zijn schouders verlamde Noland Arbaugh is de wereldberoemde eerste mens met Neuralink-chip in zij...

Technology25.03.2024

​Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten

Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who

Welkom in de nieuwe Deze week viral, waarin we op zoek gaan naar de hits op social media deze week, naast uiteraard de dingen die we zelf al veelvuldig voorbij zagen komen. Daar gaan we. Max Verstapp'une Max Verstappen...

Social Media16.03.2024

Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who

​X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv

Eerst waren het sociale netwerken die het op televisie gemunt hadden, maar nu zijn het de sociale netwerken. Elon Musk wil natuurlijk dat X een ‘alles’-app wordt en het is dan ook niet gek dat er binnenkort de optie...

Social Media13.03.2024

​X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv

Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers

Het is Valentijnsdag. Een liefdesdag, maar ook een zeer gehate dag. Jammer, want er is heel veel om van te genieten. Gek nieuws en grappige inhakers bijvoorbeeld. AI zou Valentijnsdag verpesten Een onderzoek van McAfee...

Social Media14.02.2024

Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers

Ook voor Valentijnhaters
​BlueSky zonder uitnodiging: 1 miljoen nieuwe accounts in 1 dag

Twitter/X-alternatief BlueSky is in een rap tempo enorm aan het stijgen in populariteit. Het werd in 2021 gelanceerd in beta, wat betekende dat je alleen toegang had met een uitnodiging van iemand anders. Uiteindelijk is...

Social Media08.02.2024

​BlueSky zonder uitnodiging: 1 miljoen nieuwe accounts in 1 dag