De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook ontkent gebruikers te verliezen, ze zijn “very pleased” met de huidige groei. Uit cijfers van Inside Facebook bleek eerder deze week dat Facebook in mei zo’n 6 miljoen gebruikers in de VS en 100.000 in de UK had verloren. Maar het sociale netwerk, dat normaliter niet reageert op statistieken van derden vraagt zich nu toch af hoe ze aan deze cijfers komen. Andere ‘measurement‘ bedrijven hebben volgens Facebook namelijk een groei gezien in dezelfde periode.
“We zien vaker vehalen over Facebook en het verliezen van gebruikers in sommige regio’s. Regelamtig wordt er dan gebruik gemaakt van data gehaald uit onze advertising tool, dit geeft een goede schatting over het bereik van Facebook ads maar is niet ontworpen om als bron te gebruiken voor het bijhouden van de totale groei van Facebook,” zo laat Facebook weten.
De cijfers van Inside Facebook laten zien dat 1,5 miljoen Canadese gebruikers het sociale netwerk in mei hebben verlaten. Overall groeide Facebook wel naar een totaal van 687 miljoen wereldwijd. De cijfers komen overigens niet overeen met die van comScore. Het aantal Amerikaanse gebruikers groeide volgens comScore met 21%, in de UK waren er 368.000 nieuwe gebruikers tussen februari en mei. Volgens comScore werd ook de gemiddelde tijd die gespendeerd wordt op de site omhoog, van 21 minuten per dag in december 2009, naar 25 minuten per dag in december 2010. Via de BBC.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023