In het boek verleiden op internet geeft Aartjan van Erkel adviezen voor het beinvloeden van het gedrag van websitebezoekers, gebaseerd op onderzoeksresultaten uit sociale en neuropsychologie, online usability en eyetracking, en experimenten met website-optimalisatie door internetteams van grote Nederlandse bedrijven.
Websitebezoekers komen meestal een concrete taak uitvoeren op een website. Ze zijn ongeduldig bij het voltooien van de taak en hebben een lage tolerantie voor obstakels en niet-functionele informatie. Bij het uitvoeren van online transacties haken ze bovendien snel af als een website ze onvoldoende geruststelt. ‘Verleiden op internet’ bespreekt dit en ander kenmerkend gedrag van online klanten van webshops, organisaties en instanties en laat zien hoe gebruikersvriendelijke websites dit vergemakkelijken.
We geven 5 exemplaren van dit boek weg
In samenwerking met Aartjan van Erkel en zijn uitgever mogen we 5 exemplaren van dit boek weggeven. En daar hoef je niet veel voor te doen. ‘Like / Vind ik leuk‘ dit bericht voor 16.00 uur vanmiddag op onze Facebook-pagina en je maakt al kans. De winnaars maken we kort daarna bekend.