In 2015 wordt er 8,3 miljard uitgegeven aan advertenties op social media

Vorig artikel Volgend artikel
In 2015 wordt er 8,3 miljard uitgegeven aan advertenties op social media

Uit een bericht van BIA/Kelsey blijkt dat het adverteren op social media behoorlijk in de lift zit. De uitgaven voor deze advertentiemethodes zullen van $2,1 miljard in 2010 naar $8,3 miljard in 2015 stijgen. Hier vallen uitgaven op de diverse sociale netwerken onder.

Op dit moment overheersen display advertenties en ook in 2015 blijft dit de populairste manier van adverteren. In 2015 zullen de uitgaven voor display uitkomen op $7,7 miljard, terwijl non-display advertenties minder populair zijn. Daaronder vallen advertentie mogelijkheden als “promoted Tweets” op Twitter. Daar hebben adverteerders in 2015 ongeveer $600 miljoen over.

Facebook domineert deze markt op dit moment. eMarketer maakte in januari bekend, dat Facebook in 2010 $1,86 miljard heeft verdiend met advertenties. Daarmee laten ze netwerken als Linkedin en Twitter ver achter zich. Uit deze voorspellingen blijkt, dat de wil om te investeren in social media, de komende jaren zal toenemen. Hopelijk blijft het niet alleen bij adverteren. Het zou mooi zijn als bedrijven de komende jaren, zelf ook serieuze stappen ondernemen in social media. Nieuwe tijden, vragen om een nieuwe aanpak.

Via

Marvin de Reuver

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies