Social Media03.05.2011

Salesforce rondt de overname van Radian6 af


salesforce-rondt-de-overname-van-radian6.jpg
salesforce-rondt-de-overname-van-radian6.jpg

Eind maart maakte Salesforce bekend aan dat het bezig was met de overname van Radian6 voor zo’n $276 miljoen in cash en $50 miljoen in aandelenkapitaal. Gisteren maakte het bedrijf bekend [PDF] dat de overname is afgerond. “Met de overname van Radian6 haalt salesforce.com de technologie en marktleider op het gebied van social media-monitoring binnen”, zo heeft CEO Marc Benioff al laten weten. “Wij zien dit als een enorme kans. Deze overname zal niet alleen onze groei versnellen, het vergroot ook de waarde van al onze diensten die we bieden.

Doordat steeds meer ondernemingen gebruik maken van social media, breidt het klantenbestand van Radian6 zich snel uit. Wereldwijde merken zoals AAA, Dell, GE, Kodak, Molson Coors, Pepsico en UPS maken al gebruik van Radian6, samen met meer dan de helft van de FORTUNE 100-bedrijven, aldus Salesforce.

Verwacht was al dat de deal afgerond zou zijn voor het eindigen van Salesforce tweede fiscale kwartaal dat eindigt op 31 juli 2011.