![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vandaag lanceerde KLM een wereldwijde campagne getiteld “Tile & Inspire”. Hiermee nodigen ze iedereen uit een Delfts blauw tegeltje te maken: een tegel met daarop een portretfoto en een inspirerende boodschap. Een selectie van ongeveer 4.000 tegels met inspirerende spreuken krijgt een plek op een echte Boeing 777-200, die over de hele wereld zal vliegen.
De “Tile & Inspire” campagne speelt zich voornamelijk af binnen Facebook en in de Nederlandse markt op Hyves. Maar via www.tileyourself.com kan iedereen die weet hoe je een foto uploadt meedoen en kans maken op een plek op het KLM-vliegtuig.
Met de applicatie die speciaal voor de campagne is ontwikkeld veranderen deelnemers in een paar klikken hun Facebook profielfoto in een Delfts blauw tegeltje. Daarbij krijgen ze de keuze uit een aantal verschillende tegelontwerpen en voegen ze zelf een inspirerende spreuk toe. Uiteindelijk wordt een selectie van 4.000 inspirerende tegeltjes op een echt vliegtuig afgebeeld.
“De energie van Tile & Inspire past perfect bij de merkpositionering van KLM. Het is net zo Betrouwbaar, Inspirerend, Nederlands en Open als KLM wil zijn, elke keer dat we gedenkwaardige vluchtervaringen voor onze passagiers creëren“, aldus Frank Houben, Director Communications & Corporate Identity bij KLM. “Wij brengen mensen over de hele wereld bij elkaar – net als Facebook. Met deze unieke campagne combineren we beide en krijgen mensen de kans om, via de virtuele weg, hun portret op een echt vliegtuig afgebeeld te krijgen.”
De Tile & Inspire-campagne is een typerende campagne binnen de vele social media-activiteiten van KLM. “Het laat mensen actief bezig gaan met het merk. En ook al wordt een tegeltje uiteindelijk niet geselecteerd voor een plek op het vliegtuig, dan kan die nog steeds via Facebook, Hyves, Twitter, e-mail etc. met de hele wereld worden gedeeld,” aldus Jacco ter Schegget, Managing Partner Tribal DDB Amsterdam.
Deze actie is een van de grootste KLM campagnes van dit jaar. Er is een sterke focus op het activeren van Facebook-leden, maar ook mensen zonder een Facebook-account kunnen gewoon meedoen. KLM is al een van de grootste Nederlandse merken op Facebook met zo’n 169.000 fans.
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Facebook
Online25.07.2024
Social Media22.07.2024
Social Media01.07.2024
Social Media28.05.2024
Nieuws15.05.2024
Social Media22.02.2024
Social Media14.02.2024
Online07.02.2024
Verder lezen over KLM
Automotive16.07.2024
Nieuws26.04.2024
Nieuws07.02.2024
Lifestyle23.10.2023
Technology13.10.2023
Technology10.10.2023
Technology26.09.2023
Nieuws10.08.2023