Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
De afgelopen dagen lag Twitter behoorlijk onder vuur. Aanleiding een cover story in Fortune geschreven door Jessi Hempel met de aansprekende titel “Trouble@Twitter”.
Hempel wil duidelijk de toon zetten met zijn artikel en laat tussen de regels weinig heel van het 140-character fenomeen. 20 Miljoen actieve gebruikers tegenover 200 miljoen accounts, Mark Zuckerberg (Facebook) lijkt nauwelijks meer naar Twitter te kijken, te weinig mogelijkheden voor marketeers, slecht 45 miljoen inkomsten en de brakke kwaliteit van het technisch platform (tshirts met de Fale-Whale als bewijs zijn veelzeggend volgens de auteur), twijfelende investeerders en bovenal de terugkeer van Jack Dorsey als de Executive Chairman van Twitter.
Dorsey is ook de CEO van Square, een mobiel betaalsysteem waar veel van wordt verwacht. Dit is zeker een punt want in start-up termen zijn investeerders not-amused als de CEO met twee petten rond loopt. Focus, focus en nog eens focus is wat geldt in het wereldje. Het artikel in Fortune is vooral een opsomming van zaken die allen bekend zijn. Is Twitter daarmee echt in de problemen, goeie vraag.
Twitter groeit nog steeds als kool al lijkt de groei in de VS inmiddels over zijn top heen te zijn. De groei van Facebook zal daar zeker invloed op hebben. Dat Twitter vol aan de bak moet en moet blijven innoveren is ook duidelijk. Nu laat het bedrijf te lang op zich wachten met prachtige beloften naar de markt.
Twitter’s CEO Dick Costolo blijft imponeren met uitspraken als “We’ve only achieved 1% of what Twitter can be“. Dat klinkt stoer maar maak het dan ook waar. Twitter is al heel lang niet meer een ding waarmee we zeggen wat we aan het doen zijn, ook al leeft dit nog steeds in de perceptie van vooral niet-gebruikers. Twitter is live, live-search en laat zien wat er waar dan ook in de wereld gebeurt. Daar ligt de kracht van Twitter. Het is aan Twitter zelf om te bewijzen dat Hempel ongelijk heeft en dat zijn artikel nog lang niet af is.
Biz Stone, medeoprichter van Twitter, heeft op zijn persoonlijke blog gereageerd op het in Fortune verschenen artikel. Biz Stone :
“What took so long for somebody to write the article that says we are falling apart? The normal press cycle is to put a company on a pedestal and then knock it down. It’s much more interesting that way. Twitter has had so many ups and downs you’d think we would have had more negative press”.
“Fortune magazine finally stepped up to knock us down with a cover article, “Trouble@Twitter.” Here are some examples of how this works. After mostly positive coverage of Facebook, Fortune finally published an article in April of 2009 titled, “Is Facebook Losing Its Glow?” However, later that year they published, “What Backlash? Facebook Is Growing Like Mad.” Google received similar treatment. In July 2010 Fortune published, “Google, The Search Party Is Over.” Later that year, they published, “Google Continues To Gain Search Marketshare.“
Verder lezen over Mark Zuckerberg
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media30.09.2022
Personeelsstop bij Meta: ontslagen ook niet ondenkbaar
Vermogen van Zuck en waarde Meta meer dan gehalveerdMetaverse20.08.2022
Zuckerberg: de avatars van het metaverse worden heus beter
Social Media14.09.2021
Facebook geeft bekende mensen vrijbrief om zich niet aan regels te houden
Social Media04.07.2020
Wat zijn de gevolgen van de boycot voor Facebook?
Het kan het platform zelfs sterker makenEntertainment31.12.2019
De 10 beste films van de jaren 10
Social Media01.05.2019
Facebook krijgt grote facelift en legt meer focus op evenementen en groepen
Blauwe balk gaat verdwijnenVerder lezen over Twitter
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024