In de categorie “Niet Geschoten” gooit het Amerikaanse koekjesmerk Oreo vandaag hoge ogen. Moedermaatschappij Kraft en reclamebureau 360i zijn eerder vandaag begonnen aan een poging het wereldrecord Facebook “likes” op hun naam te zetten. Het record moet zelfs terugkomen in het officiele “Guinness Book Of World Records“. Vermoedelijk gaat die vermelding wel lukken, aangezien er nog geen officieel record is gezet.
Eerder vandaag riep het populaire koekjesmerk hun 16,6 miljoen Facebook-fans in deze post op om het bericht massaal te “liken” en zo het eerste, officiele wereldrecord Facebook Likes te zetten. De doelstelling, zo’n 45.000 likes binnen 24 uur lijkt weinig problemen op te gaan leveren. Om 17.30 uur vanavond was de actie goed en wel 2 uur onderweg en stond de teller al op meer dan 36.000 likes.
Overigens is het niet de eerste marketingcampagne waar wereldrecords in sneuvelen deze maand. Vorige week nog publiceerde autofabrikant Mitsubishi onderstaande video, waarin het laat zien hoe het maar liefst 5 wereldrecords aan diggelen sloeg met de nieuwe Outlander. Ironisch genoeg werd die campagne overigens bedacht door de Amerikaanse tak van 180.
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024