Social Media15.02.2011

Koekjesgigant Oreo mikt op wereldrecord Facebook Likes


koekjesgigant-oreo-mikt-op-wereldrecord-.jpg
koekjesgigant-oreo-mikt-op-wereldrecord-.jpg

In de categorie “Niet Geschoten” gooit het Amerikaanse koekjesmerk Oreo vandaag hoge ogen. Moedermaatschappij Kraft en reclamebureau 360i zijn eerder vandaag begonnen aan een poging het wereldrecord Facebook “likes” op hun naam te zetten. Het record moet zelfs terugkomen in het officiele “Guinness Book Of World Records“. Vermoedelijk gaat die vermelding wel lukken, aangezien er nog geen officieel record is gezet.

Eerder vandaag riep het populaire koekjesmerk hun 16,6 miljoen Facebook-fans in deze post op om het bericht massaal te “liken” en zo het eerste, officiele wereldrecord Facebook Likes te zetten. De doelstelling, zo’n 45.000 likes binnen 24 uur lijkt weinig problemen op te gaan leveren. Om 17.30 uur vanavond was de actie goed en wel 2 uur onderweg en stond de teller al op meer dan 36.000 likes.

-1086.jpg
-1086.jpg

Overigens is het niet de eerste marketingcampagne waar wereldrecords in sneuvelen deze maand. Vorige week nog publiceerde autofabrikant Mitsubishi onderstaande video, waarin het laat zien hoe het maar liefst 5 wereldrecords aan diggelen sloeg met de nieuwe Outlander. Ironisch genoeg werd die campagne overigens bedacht door de Amerikaanse tak van 180.

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!