Social Media10.02.2011

Fysieke Facebook Like button in Stadsschouwburg Amsterdam


fysieke-facebook-like-button-in-stadssch.jpg
fysieke-facebook-like-button-in-stadssch.jpg

Van woensdag 16 tot en met 26 februari kunnen bezoekers van de Stadsschouwburg Amsterdam met één ‘druk op de knop’ hun Facebook vrienden laten weten dat ze de activiteiten daar Liken mbv een fysieke Facebook Like button.

Fysiek Liken gebeurt 0p een eenvoudige wijze door bij binnenkomst in de Stadsschouwburg iedere bezoeker een sleutelhanger waarin een RFID-chip is verwerkt te geven. Deze chip wordt gekoppeld aan zijn of haar Facebook account. In de Stadsschouwburg zijn verschillende herkenbare z.g. SowiSocial-punten geplaatst. Bij elk punt leest de bezoeker wat hij precies wil Liken en welke informatie er op zijn Facebook pagina komt te staan.

Door in één beweging met de sleutelhanger langs dit speciale punt te gaan zien de Facebook vrienden van de bezoeker op zijn Facebook pagina wat hij/zij zojuist heeft beleefd, inclusief beeld en een link naar meer informatie. De sleutelhanger wordt na afloop ingeleverd en gereset.

Bedenker is het bedrijf SowiSocial die op de vraag “Waarom zou je een online medium als Facebook offline vertegenwoordigen?” antwoord: Het grootste deel van de posts op Facebook gaan over ervaringen in het fysieke leven. Logisch dus om ze ook in dat leven te Liken! De mensen achter SowiSocial voorspellen dat er in de nabije toekomst veel meer plekken geschikt zijn voor deze toepassing, zoals bijv. bioscopen, festivals, restaurants en musea. Want denken jullie, is dit een handige toepassing of gebruikt iedereen straks toch liever zijn mobile voor statusupdates van Facebook? Cartoon by Sproets

Verder lezen over Facebook

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads