Social Media14.12.2010

Ruim 5.000 Nederlanders namen deel aan BrandYou-test


ruim-5-000-nederlanders-namen-deel-aan-b.jpg
ruim-5-000-nederlanders-namen-deel-aan-b.jpg

LinkedIn heeft de eerste resultaten bekend gemaakt van het BrandYou-initiatief dat half november van start ging. LinkedIn lanceerde BrandYou om mensen te laten nadenken over hun persoonlijke merk. Sinds de start hebben 13.000 Europeanen de online test op www.brandyousurvey.com gedaan om erachter te komen wat hun persoonlijke merk is en hoe ze deze het beste kunnen ontwikkelen. In Nederland hebben meer dan 5.000 mensen de test gedaan, het hoogste aantal van alle deelnemende landen.

BrandYou helpt mensen om hun persoonlijke merk te ontdekken, onderhouden en verder uit te bouwen met behulp van tips en ideeën voor merkmanagement die normaal gesproken alleen weggelegd zijn voor multinationals.

De korte online survey is een een leuke en laagdrempelige test om te ontdekken wat het hebben van een persoonlijk merk nou precies betekent. De test bestaat uit een aantal vragen over iemands professionele gewoontes en voorkeuren. Aan de hand van de antwoorden kunnen er vier merktypes uitkomen: Global Guru, Alternative Thinker, Multibrand of Rebel with a Cause. Wie de test heeft gedaan, krijgt het advies en de inzichten die bij zijn/haar merktype hoort en met welke grote merken hij vergeleken wordt. De deelnemers kunnen hun resultaat delen met hun netwerk en aan discussies met de BrandYou-experts in de BrandYou-groep deelnemen.

Kevin Eyres, Managing Director van LinkedIn Europe: “BrandYou is een leuke introductie op een vraag die steeds meer professionals bezighoudt: wanneer we werken in een genetwerkte wereld, hoe kunnen we optimaal gebruik maken van sociale media en professioneel netwerken om onze carrière de juiste impuls te geven? We hebben Europa’s meest vooraanstaande marketingexperts gevraagd mee te werken om te zien of we het idee van merkmanagement ook konden toepassen op personen en het resultaat werd met open armen ontvangen. Er is duidelijk een behoefte aan dit soorten adviezen.

Met 54% leiden de Fransen de lijst met de meeste Global Guru’s. Hun aantal ligt 26% hoger dan het Europees gemiddelde. De Duitsers hebben de meeste Rebels with a Cause met 47% van alle Duitse deelnemers. Bijna een kwart van de Spaanse deelnemers is een Alternative Thinker. In Nederland zijn de meeste deelnemers Global Guru’s (40%) gevolgd door Rebels with a Cause (35%).

Verder lezen over LinkedIn

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar de STEM-sector: Science Technology, Engineering en Mathematics. Helaas zijn de resultaten niet al te positief, want er is enerzijds een tekort aan talent en anderzijds wordt het poten...

Technology22.06.2023

LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

LinkedIn viert zijn twintigste verjaardag en dat doet het met inmiddels meer dan 930 leden in meer dan 200 landen. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. LinkedIn staat nog steeds als een huis en...

Social Media08.05.2023

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Het is onrustig in de wereld van vinkjes en badges: waar je er op Twitter totaal niet meer vanuit kunt gaan dat zo’n badge ook maar enige waarde vertegenwoordigt, gaat LinkedIn juist de andere kant op. Het zakelijke so...

Social Media14.04.2023

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt