Social Media09.06.2010

“Facebook is niet meer weg te denken”


facebook-is-niet-meer-weg-te-denken.jpg
facebook-is-niet-meer-weg-te-denken.jpg

Clipit, specialist in online media monitoring, heeft zijn vizier inmiddels ook gericht op Facebook. Nu scant de online knipseldienst naast traditionele online media, perssites, discussiefora en blogs, ook alle belangrijke social media.

In 2008 waren ze als een van de eerste met het scannen van microblogsite Twitter. Nu zo’n 2 jaar later scannen ze ook Facebook en weten organisaties, bedrijven en instellingen wat over hen of hun merken geschreven wordt. O.a. Hyves, Twitter, YouTube en Flickr werden al gescand. Ze scannen op alle social media alleen de door de gebruikers als ‘openbaar‘ aangegeven content. Alleen dus de berichten die door iedereen gelezen kunnen worden.

Facebook bereikte in februari de 400 miljoen gebruikers, de 500 miljoen gaan ze zeer waarschijnlijk deze maand al aantikken. Dan zijn er een half miljard mensen die Facebook gebruiken om te socializen, maar vooral ook om hun mening te uiten over bedrijven, personen, instellingen en merken.

Vanaf nu is het mogelijk om direct webcare uit te voeren en te reageren op wat gebruikers op Facebook posten. Ook wordt social media steeds meer als researchtool gebruikt. Met een populatie van 500 miljoen, is de Facebook-community een belangrijke aandeelhouder in het social-medialandschap; het analyseren van het aantal positieve of negatieve reacties op bijvoorbeeld nieuwe producten op Facebook is een grote kans voor bedrijven om snel productverbeteringen door te voeren.

Gen Y is de generatie die in mindere mate geeft op wat bedrijven communiceren. Gen Y laat zich door vrienden en familie adviseren; door de community om hen heen. Facebook is zo’n community. Het is daarom van groot belang direct te kunnen reageren op een negatief bericht. Het handmatig verzamelen van reacties is enorm tijdrovend; met Clipit heeft u constant het overzicht, weet u wat er speelt en kunt u direct reageren.

Eric van Veen, directeur van Clipit: “We bekijken continu met onze klanten hoe we onze producten nog beter op hun behoeftes kunnen afstemmen. Met het monitoren social media als Facebook, Hyves en Twitter  lopen we voorop op het gebied van het zogenaamde buzztracking. Met het toevoegen van Facebook dekken we nu alle belangrijke social media zodat onze klanten niets meer missen en alles in één praktisch overzicht ontvangen.”

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!