Ninja´s nemen LinkedIn over

Vorig artikel Volgend artikel
Ninja´s nemen LinkedIn over

Zware tijden voor Guru´s, Evangelisten en Jedi. Want nadat eerder al op platformen als Twitter en Facebook de opmars was ingezet, zijn Ninja´s nu ook druk bezig met het veroveren van professionals netwerk LinkedIn. Niet dat je hoeft te vrezen een Japanse strijder tegen te komen op het platform, de moderne ninja werpt eerder een Java foutmelding of zijn Wacom-pen dan een werpster.

Nee, de moderne ninja is een persoon die zichzelf minstens de beste vindt in een bepaald vakgebied. Op de weblog van LinkedIn valt te lezen dat het merendeel van de ninja's werkzaam zijn als developers, designers of social media adviseurs. 

Onderstaande grafiek laat de gestage groei van het aantal ninja's op LinkedIn overigens goed zien. Sinds 2001 verwerken steeds meer leden van het netwerk de term "ninja" in hun functietitel.

-785.jpg

Echt zorgen moeten vooral de Guru's zich gaan maken. Op hun hoogtepunt in 2008, is de populariteit van de term in de functietitel vanaf dat jaar ook enorm gedaald. De evangelisten blijven overigens dapper doorgroeien.

-786.jpg

Een weinig nuttig feit? Wellicht, maar het is leuk om te zien dat LinkedIn ook deze statistieken deelt met zijn gebruikers. Daarnaast is het een grappig insight als het gaat om trends in functietitels.

Wat is er eigenlijk ooit gebeurt met piraten....?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies