De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Minder dan 1 op 4 bedrijven heeft regels opgesteld die werknemers duidelijk moeten maken hoe ze met sociale media moeten omgaan.
Dat blijkt uit een onderzoek van bureau Deloitte. Amper 17% van de ondervraagde bedrijven heeft programma’s in plaats die toelaten hun merknaam en hun online-reputatie te monitoren. Volgens de voorzitter van Deloitte, Sharon Allen, hebben de explosieve groei van sociale netwerken zoals Facebook en Twitter het gevaar op reputatieschade voor bedrijven en hun merken snel doen toenemen. Het posten van een video of een mening kan zo verregaande gevolgen heben voor werknemers én werkgevers.
Opmerkelijk resultaat uit het onderzoek is dat 49% van de responderende werknemers zegt dat ze een eventueel reglement omtrent het gebruik van sociale media niet eens zouden naleven.
Uit een ander onderzoek, door het bureau Websense, blijkt dat 30% van de middenmanagers en topmanagers de toegang tot sociale media op het werk noodzakelijk vinden, terwijl 62% zegt die toegang nodig te hebben om hun job te kunnen doen. Bedrijven zien sociale media nog te vaak als een middel om met klanten te communiceren of hun pr te verzorgen, besluit het onderzoek, maar zijn minder overtuigd wanneer het er op aankomt hun werknemers in dit debat te betrekken.
Bron: Express
Verder lezen over Bedrijven
Startups10.12.2024
5 redenen waarom Nederlandse startups verdwijnen
DC Business09.12.2024
Het belang van teambuilding voor een sterk team
Search22.11.2024
Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt
Lifestyle20.11.2024
4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardDC Business11.10.2024
5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf
DC Business07.10.2024