Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Wat in 2009 wel succesvol is is de microblog Twitter. Twitter -opgericht begin 2006 en pas voorzien van extra geld voor investeringen- lijkt de online ‘bom’ van 2009 te zijn. Kijken we naar normale marketingtrajecten dan bereikt Twitter momenteel de ‘early majority’.
Januari 2009 brachten 2,6 miljoen Amerikanen een bezoek aan Twitter.com. In februari 2009 waren dat er 4 miljoen. Dit betekent een groei van 55% in één maand. Het aantal gebruikers wereldwijd werd door ComScore.com in de maand januari 2009 op 6 miljoen ingeschat. Applicatieportal twitdom.com kent reeds meer dan 500 Twitterapplicaties.
Wellicht is het aanbod van (mobiele) Twittertoepassingen wel een van de redenen voor deze explosieve groei. Discussieer met mij verder op: www.twitter.com/onlinemarketeer/
Verder lezen over Twitter
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024
Mensen die je blokkeert op X kunnen je posts gewoon zien
Social Media04.09.2024
Social medium X komt naar je televisie
Social Media27.08.2024