Je volgende baan via Twitter vinden? Dat kan. Media Embassy heeft onlangs Twitjobs gelanceerd, het eerste vacatureplatform waar gebruikers zelf bepalen welke vakgebieden ze via Twitter willen volgen.
Volgers ontvangen maximaal 2 keer per dag een vacature in een door hen geselecteerd vakgebied. Twitjobs is daarbij interactief. Een agent beantwoordt vragen en kan gebruikers feedback vragen.
Steven Jongeneel, Managing Director van Media Embassy: “Het bereik van social media is enorm. Iedereen zoekt effectieve modellen om social media succesvol in te zetten, zeker in het huidige economische klimaat waarin ROI centraal staat. Naast het belang van een vacatureplatform dat aansluit bij de wensen en eisen van gebruikers, willen wij met Twitjobs ervaring opdoen. Deze kennis en ervaring willen wij delen en toepassen in online marketingactiviteiten voor onze klanten“.
Over de reden waarom Twitjobs zich voornamelijk richt op vacatures binnen online marketing, geeft Jongeneel aan dat deze voor een deel uit frustratie geboren is. “Net als iedereen zijn wij op zoek naar goede mensen, maar deze zijn moeilijk te bereiken via de traditionele kanalen. En omgekeerd kwamen wij erachter dat talentvolle mensen de bekende vacaturesites veel te algemeen vinden. Daarnaast zijn wij als bureau overtuigd van de kracht van niches op internet“.