Vernieuwde Buurtlink wil binden

Vorig artikel Volgend artikel
Vernieuwde Buurtlink wil binden

Afgelopen week lanceerde de buurtenwebsite Buurtlink haar geheel vernieuwde website. Op de nieuwe site heeft een frisser en moderner uiterlijk dan de vorige versie van de website.

De website is met 2,3 miljoen bezoekers per maand al erg succesvol te noemen. Verwacht wordt dat de groei met het redesign alleen nog maar harder zal gaan.

Buurtlink heeft niet alleen het design veranderd. Ook functioneel zijn er verbeteringen aangebracht. Zo kan je nu naast foto's ook video's plaatsen en zijn de profielen uitgebreid.

Een andere nieuwe feature is de mogelijkheid om lokaal te adverteren. Een week lang kan je een advertentie plaatsen op een specifiek postcodegebied.

Op de buurtenwebsite kan je informatie vinden over je buurt en kan je in contact komen met je buurtgenoten. De bedoeling is dat buurtbewoners informatie met elkaar delen die van belang zijn voor de buurt. Het kan dan gaan om buurtactiviteiten, maar ook politieberichten, het verkopen van tweedehands spullen of veiligheidsonderwerpen.

-546.jpg

De nieuwe site moet ertoe bijdragen dat Buurtlink 'breder' gedragen gaat worden dan alleen de individuele buurtbewoners. "...wijkagenten, gemeentes, sportverenigingen, verenigingen, clubs, vrijwilligersorganisaties, gezondheidscentra maar ook de lokale bakker een eigen plek krijgen op Buurtlink.nl" aldus directeur Bas van Beek.

De website is ontwikkeld door Q42 uit Den Haag in samenwerking met Studio Puik in Amsterdam die het design hebben verzorgd.

-547.jpg
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies