The Crowds over de kracht van weblogs

Vorig artikel Volgend artikel

Toen wij (www.thecrowds.nl) onlangs hier op Dutch Cowboys over 'de drietrapsraket tot communitysucces' berichtten, waren er twee typen reacties. Enerzijds waren er mensen die zeiden 'duidelijk en bruikbaar voor iedereen". Maar ook waren er mensen die zich afvroegen "is dit nieuw"?

Nee, nieuw is het niet voor de voorhoede. Dat pretenderen we overigens ook niet. Maar nieuw is het nog altijd voor het gros van de mensen. De 'early adopters' van de nieuwe media weten dankzij het netwerk dat internet heet heel snel alles over nieuwe ontwikkelingen. Maar daarachter gaapt een groot gat. Dat gat moet overbrugd worden als je wilt dat nieuwe, mooie ontwkkelingen het grote publiek bereiken. En als je een verhaal wilt overbrengen op een publiek moet het eenvoudig, in hoofdlijnen. En moet je het vaak vertellen. Herhaling is belangrijk.

Denk niet dat wat je zelf weet of kent of vindt de standaard is, de maatstaf is.

Daarom vertellen we het verhaal van de drietrapsraket tot communitysucces veel en vaak. Wat is nodig om een community tot bloei te maken? Daarom vertellen we ook het verhaal van de kracht van weblogs veel en vaak. Omdat we in de kracht van social media geloven, omdat we weten dat blogs, wiki's en communitysoftware een rol kunnen spelen bij vergroten van loyaliteit, kennisdeling, productverbetering, innovatie, etcetera.

Vandaag een verhaal over de kracht van weblogs. Wat maakt ze volgens ons waardevol? Wat zijn de succesfactoren? Omdat het verhaal van de kracht van social media bij herhaling verteld moet worden! Erwin Blom vertelt uit eigen ervaring en haalt voorbeelden uit het boek Blogging Heroes aan.

The Crowds

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies