29.03.2005
Search

Eerste haarscheurtjes in Google?

By: Henk de Hooge

BlogSearch
1111774327googelen.jpg
1111774327googelen.jpg

Google is groot, Google is heel groot kun je gerust stellen. Voor een marktaandeel van boven de 80% kijkt niemand meer op. Concurrentie is er natuurlijk wel, zeker voor het generieke zoeken, maar echt druk maken ze zich bij Google niet als er weer een nieuwe zoekmachine wordt gelanceerd.

Wat is dan het gevaar voor s’werelds meest gebruikte zoekmachine? Meer dan zeker is het de emotie die we er bij hebben. Het is toch de meest gebruikte, de snelste, iedereen gebruikt hem toch, ik kan echt niet zonder heh enz… De perceptie van het merk en dat is ouwe koek voor marketeers. Maar wat nu als die emotie van het merk omslaat, wat dan, en hoe wapent een merk als Google zich daartegen.

In Silicon valley zijn er nu wat van die groepjes die menen dat er ergens heel licht wel eens een anti-stemming aan het onstaan is: “There comes a time when a company gets so powerful, and the perceived potential to abuse that power so large, that public opinion begins to turn on it

We zijn benieuwd want in Europa is daar nog nauwelijks iets van te merken, of het moet straks MSN zijn die op basis van haar nieuwe versie van Windows, Search zo ver heeft doorontwikkeld in al haar producten dat ze daarmee automatisch marktaandeel terugpakt.

Maar dat heeft dan niets met “public opinion” of haarscheurtjes te maken.

Share this post