3 verplichte trendrapporten voor 2012: Netlash-bSeen - Travelmedia - Trendwolves

Vorig artikel Volgend artikel
3 verplichte trendrapporten voor 2012: Netlash-bSeen - Travelmedia - Trendwolves

Aan het begin van het nieuwe jaar wemelt het altijd van de onderzoeken die ons vertellen wat de verwachtingen zijn voor het komende jaar. Zo ook dit jaar. Het Belgische internetbureau Netlash bundelde namelijk al voor de vijfde maal op rij de nieuwste trends volgens CEO's, marketers, bloggers, communicatiestrategen, consultants, etc in een handig naslagwerk. Daarnaast stelde Travelmedia dé reistrends voor 2012 voor en kwam Trendwolves ook met een eigen trendrapport. Bij lees meer vind je een overzicht van de meest besproken trends alsook de links om ze te downloaden.

Netlash-bSeen trendrapport 2012: 39 experts aan het woord
Het Genste internetbureau Netlash geeft elk jaar een lijvig trendrapport uit, niet geschreven door zijn eigen medewerkers, maar door bloggers, CEO's, consultants, etc. Dit jaar werken maar liefst 39 personen mee aan dit naslagwerk en kan je - net de voorbije vier jaar - dit naslagwerkje volledig gratis downloaden (link).

Travel Trends 2012: 9 experts over hun toekomstvisie op de reissector
Daarnaast komt Travelmedia voor het tweede jaar op rij met een eigen trendrapport, specifiek gericht op de reissector: "Travel Trends 2012". Het rapport peilde bij 9 vakmensen uit de reissector (en ver daarbuiten) naar hun toekomstvisie : Bram Clincke (Groupon), Kim Daenen (Brussels Airlines), Olivier Dujardin (Travelmedia), Katelijne Haelters (Accor Hotels), Herman Konings (nXt), Jan Peeters (Travolon), Peter van den Steen (Thomas Cook Belgium), Antoon van Eeckhout (VVR) en Catherine Van Holder (Nomadz.nu). Dit gratis trendrapport kan je downloaden via de bedrijfs Facebook pagina of per elektronisch invulformulier aanvragen.

Trendwolves: Overzicht van de laatste jongerentrends, strategische inzichten en coolhunts
Tenslotte goot TrendWolves een overzicht van de recentste jongerentrends, strategische inzichten en coolhunts binnen Europese jongerencultuur in een overzichtelijk rapport. Het 160 pagina dikke rapport blijft de referentie- en inspiratiebron voor vele merken, bedrijven en overheden. Helaas moet je voor dit rapport wel een flinke duit (€ 285) neertellen..

Enkele opmerkelijke nieuwe tendensen (Netlash-bSeen trendrapport 2012)

1) Bart de Waele (CEO Netlash-bSeen, @netlash op Twitter)

> adverteren verdwijnt als business-tactic
> E-mail sterft dit jaar écht

2) Peter Van Hende (Trendwatcher, Belgacom, @fons_be op Twitter) > Patentproblemen deinen uit
> 3D Printing is "hot"

3) Kenny Van Beeck (Zaakvoerder ETale & TheEmailClinic, @Kvanbeeck op Twitter)

> HTML 5 brengt drastische veranderingen met zich mee
> E-mail wordt steeds meer mobiel

4) Henk Ghesquière (Freelance communicatiestrateeg, @sideburns_henk op Twitter):

> De QR-code wordt omnipresent in print advertising
> De jacht op Facebook likes is over

5) Polle De Maagt (Independent Digital/social media consultant, @polledemaagt op Twitter):

> Vertrouwen in internet krijgt een knauw
> Consumenten slaan nog harder terug

Carl Vanormelingen

Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies