Online26.11.2020

​Zo scoor je online de beste aankopen


Online shoppen doen we inmiddels (bijna) allemaal. Het kan nog weleens een uitdaging zijn om te vinden wat je zoekt en dan ook nog voor de beste prijs. Vroeger spitte je alle folders door op zoek naar de beste aanbieding, nu struin je webshops af om prijzen te vergelijken. Dat kan een stuk slimmer! Wij vertellen je hoe je online de beste aankopen scoort en welke tools je daarbij helpen.

Online bestellen voor de laagste prijs

Het maakt niet eens zoveel uit welke online aankoop je gaat doen, prijzen vergelijken is nogal een werk. Zeker als je een duurder product bestelt wil je niet te veel betalen. Prijzen worden online ook nog eens continu aangepast. Op Hatsa verzamel je alle linkjes naar producten die je interessant vindt. Zo heb je alles op een rijtje staan en zie je in één oogopslag op welke plek je het minste betaalt. Bovendien zijn de prijzen dynamisch, dus wanneer er ergens een prijs wordt aangepast kun je dat hier direct zien (en meteen je bestelling plaatsen). Handig! Ben je bang om kortingscodes mis te lopen? Hatsa got you covered! Het platform zoekt realtime naar codes zodat je dat zelf niet heeft te doen.

Kies het beste moment

Het beste moment om producten online te bestellen, is niet altijd de uitverkoop. Het zal je misschien verbazen, maar modeartikelen scoor je vaak juist goedkoper wanneer er een nieuwe collectie wordt gelanceerd. Wanneer dat precies is, verschilt per merk. Onthoud dat er nog steeds webwinkels zijn die, vlak voordat de sale start, hun prijzen verhogen zodat het lijkt alsof de korting hoger is. Op je Hatsa shoppingboard zie je wanneer prijzen zijn verlaagd en kun je op het juiste moment je slag slaan.

Miskopen voorkomen

Net als in de winkel kun je ook online miskopen doen. Misschien blijkt eenmaal thuis dat die broek toch niet goed past of staat dat vloerkleed helemaal niet mooi in je woonkamer. Gelukkig kun je spullen tegenwoordig gemakkelijk retour sturen. Maar het is nog fijner als je dat niet hoeft te doen. Vraag daarom anderen om hun mening. Je shoppingboard op Hatsa deel je gemakkelijk met je partner of vrienden. Het is ook een optie om hem openbaar te maken zodat je advies en suggesties van anderen krijgt.

Scoor online de beste aankopen en maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk!

dutch-cowboys_price-update-notext2
dutch-cowboys_price-update-notext2

[Fotocredits heroimage © Mymemo – Adobe Stock]

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Online Shop

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Heb je een Select-abonnement van Bol? Dan is er slecht nieuws: het wordt duurder. Het goede nieuws? Niet belachelijk veel.

Online05.09.2024

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Bestel je wel eens op Shein, AliExpress of Temu? Dan ben je niet de enige en dat ziet ook de Nederlandse overheid...

Online30.07.2024

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Etsy wordt steeds minder authentiek en verandert zelfs de labels

Het is steeds moeilijker om iets handgemaakts te vinden op Etsy. Nu zelfs helemaal: Etsy verwijdert namelijk het label handgemaakt.

Online13.07.2024

Etsy wordt steeds minder authentiek en verandert zelfs de labels