LEGO lanceert een online concept met bouwopdrachten voor het hele gezin

LEGO lanceert een online concept met bouwopdrachten voor het hele gezin

Vorig artikel Volgend artikel

LEGO World zou dit jaar in de herfstvakantie zijn 20ste verjaardag vieren in Nederland. Jaarlijks trekt het evenement in de Jaarbeurs Utrecht vele duizenden bezoekers. Door door de hele coronacrisis is het feest een jaar uitgesteld. Maar het niet doorgaan van dit event vangt LEGO slim op. Op 15 oktober trappen ze namelijk af met een online concept, genaamd de LEGO World Week.

LEGO World Week

Het middelpunt van het digitale concept is de website waar families zich kunnen registreren voor de creatieve week, bouwopdrachten kunnen bekijken en uiteindelijk ook de digitale Wall of Fame kunnen bewonderen.

Het concept is gekoppeld aan de LEGO Life app, een sociaal platform waar kinderen op een veilige manier al hun creaties kunnen delen en nu dus ook hun inzendingen voor de LEGO World Week. "Het onlineconcept dat we lanceren is natuurlijk geen vervanging van het bekende LEGO evenement met miljoenen stenen en levensgrote LEGO modellen. Maar met de LEGO World Week hopen we gezinnen in Nederland toch wat extra creativiteit, speelplezier en bouwinspiratie te bieden in de herfstvakantie", aldus Marloes Zwagerman, Brand & Events Manager van LEGO.

15 t/m 21 oktober

Van 15 t/m 21 oktober zal iedere doordeweekse dag een nieuwe bouwopdracht per mail verstuurd worden waarmee het hele gezin zijn creativiteit de vrije loop kan laten. Alle populaire LEGO thema’s komen aan bod. De opdrachten variëren van het bouwen van jouw ideale stad van de toekomst, tot het bouwen van een draak of een snelle wagen. Perfect voor druilerige dagen in de herfstvakantie.

Prijzen

Nog meer reden om mee te doen: tijdens de LEGO World Week maak je kans op fantastische prijzen. Dagelijks kiest een LEGO jury de winnende creatie uit de inzendingen met de meeste likes in de LEGO Life app. De winnaar wordt beloond met een LEGO pakket t.w.v. 250 euro. De winnaar van de week gaat er vandoor met een LEGO pakket t.w.v. 500 euro én een VIP-arrangement op LEGO World 2021 voor 4 personen.

Jeroen de Hooge

Jeroen is Managing Director van The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Daarnaast is hij...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies