​Funda thuis: een contentplatform voor de hele wooncyclus

​Funda thuis: een contentplatform voor de hele wooncyclus

Vorig artikel Volgend artikel

Funda lanceerde vandaag funda thuis, een platform voor de totale wooncyclus dat bezoeker antwoord zal bieden op álle vragen rondom wonen. Het nieuwe platform gaat uiteraard deel uitmaken van de bestaande funda-site. De content zal gecreëerd worden door een redactie van ervaren copywriters en creatieven.

Autoriteit

Funda is al vele jaren een betrouwbare partner voor consumenten in de wereld van woningplatformen. In Nederland is het dé autoriteit op dit gebied. En dat zie je ook terug in de cijfers: met meer dan 1 miljoen bezoeken per dag, 10 miljoen zoekopdrachten per maand en meer dan 1 miljard bekeken woningen per jaar.

Ontspanning

De aankoop van een woning, nu of in de toekomst, is een van de belangrijkste ‘life events’ die er bestaan. Maar funda is meer dan instrumenteel. Bezoekers zien een bezoekje aan funda ook gewoon als ontspanning. Even lekker ‘gluren’ of er nog nieuwe huizen in de buurt te koop zijn. En of het beoogde droomhuis er inmiddels opstaat.

Funda wil met het nieuwe platform haar merkambitie nog beter invullen: ‘voor iedereen is een droomhuis te vinden en funda wil steeds blijven helpen die droom te realiseren’.

Wij krijgen soms het idee dat alle Nederlanders elke dag met hun huis en thuis bezig zijn, zoveel bezoek krijgen we iedere maand. Die bezoekers helpen we graag aan relevante informatie.
- Jacqueline Post, directeur Marketing van funda

Vele factoren

De woning is nog maar het begin. Rondom kopen, wonen en verkopen komen tal van andere belangrijke beslissingen om de hoek kijken en spelen vele factoren een rol. Financiële aangelegenheden, juridische aspecten, verbouwen, verhuizen, de buurt. Hier ligt dus ruimte voor funda om de consument te helpen. Die ruimte gaat funda invullen met ‘funda thuis’.

Op funda vinden bezoekers betrouwbare informatie, inspiratie en antwoorden op alle vragen die met wonen te maken hebben. De informatie kan allerlei vormen aannemen: van video’s als ‘hoe is het om te wonen in....een watertoren' tot handige checklists over de verkoop van een huis, van uitleg over de regelgeving voor een uitbouw tot hilarische woonclichés.

Hierbij zal funda ook samenwerken met partner-experts die bezoekers, middels branded content, verdieping op woongerelateerde onderwerpen kunnen bieden.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies