Online26.11.2017

FinTech: de toekomst van e-betalingen​ volgens UnionPay


Tijdens het 5 dagen durende Singapore FinTech Festival, het grootste FinTech-evenement in 2017, met ongeveer 300 deelnemende bedrijven uit meer dan 40 landen en regio’s en meer dan 25.000 bezoekers, onthulde UnionPay zijn visie voor de toekomst van e-betalingen. Dat hebben ze gedaan door daar op de beurs een aantal nieuwe technologieën te laten zien.

  1. FacePay – een nieuwe gezichtsherkenningstechnologie waarmee gebruikers in staat gesteld worden om hun aankopen te betalen door een foto van hun gezicht te nemen.
  2. Sound Code – een nieuwe technologie waarbij gegevens in ultrasone geluidsgolven worden omgezet om interactieve betalingen voor gebruikers te activeren.
  3. Virtual Reality – een nieuwe toepassing waarmee detailhandelaren in staat gesteld worden om de lay-out van de winkel en de integratie van nieuwe betaaltechnologieën te visualiseren voorafgaande aan de invoering ervan.

En ook een verbeterd risicomanagementsysteem waarmee uitgevende instellingen en overnemende partijen geholpen worden om consumentengegevens te verifiëren en om kredietwaardigheid in real-time te evalueren zodat het risico van kaartfraude beheerd wordt.

Deze nieuwe technologieën worden in real-life situaties getest in samenwerking met merken in Azië, bezoekers kregen de mogelijkheid om zo een eerste blik te werpen in de toekomst van e-betalingen.

1. Facepay

Dit is ontwikkeld voor bemande en onbemande verkoopsituaties, FacePay stelt gebruikers in staat om hun aankopen te betalen door gebruik te maken van gezichtsherkenningstechnologie. Gebruikers koppelen hun gezichtsidentiteit aan hun betaalrekening, en maken handsfree-betalingen door een foto van hun gezicht te gebruiken met behulp van het FacePay-geactiveerde systeem.

Er is een breed scala aan potentiële toepassingen in de food & beverage (F&B) sector, detailhandel en in onbemande situaties zoals verkoopautomaten, wordt deze technologie getest in samenwerking met LinkFace. FacePay zal in de nabije toekomst geïntroduceerd worden in Azië.

2. Sound Code

Sound Code is een interactief, open platformoplossing gebouwd op geluidsgolftechnologie. Sound Code stelt gebruikers in staat om gegevens in ultrasone geluidsgolven te coderen, en ze naar de ontvanger te verzenden, waar ze worden gedecodeerd in leesbare gegevens.

Sound Code stelt gebruikers ook in staat om gerichter een doelgroep te bereiken, de multimedia-interactie te vergemakkelijken, informatie uit te dragen, en betalingen en e-vouchers te verstrekken aan partners. De potentiële toepassingen zijn onder meer:

  • het kopen van een outfit dat door een personage van een tv-programma gedragen wordt;
  • eten bestellen via een online menu verzonden vanaf een apparaat dat een discrete ultrasone golf gebruik naar het mobiele toestel van de gebruiker; en
  • het ontvangen van informatie over de filmonderscheidingen van een acteur terwijl er naar hun film gekeken wordt.

3. Virtual Reality

Voornamelijk ontwikkeld voor detailhandelaren om de lay-out van de winkel en de integratie van nieuwe betaaltechnologieën te visualiseren voorafgaande aan de invoering ervan. Deze oplossing is gebouwd met behulp van Unreal Engine 4 en de HTC Vive headset. Door gebruikers onder te dompelen in een virtuele winkelomgeving gebaseerd op de echte wereld, voorspelt UnionPay een toekomst waar betalingsdiensten geïntegreerd zullen zijn in de ruimte van de virtuele realiteit, waardoor een wachtwoordvrije betaling mogelijk wordt op basis van biometrische identificatie of computervisie.

Dit wordt momenteel getest in samenwerking met Beijing Sureal Network & Technology Co. Ltd, en zal geïntroduceerd worden in kledingzaken en supermarkten in China.

4. Risicomanagementsysteem

Het vernieuwd Risicomanagementsysteem van UnionPay, een holistisch risicomanagementsysteem waarmee uitgevende instellingen en overnemende partijen geholpen worden om hun procedures voor fraudebeperking te verbeteren, beschikt nu over een op risico gebaseerde authenticatie, real-time onderschepping van fraude en near real-time toezicht op kaartrisico.

Met het verbeterde systeem worden uitgevende instellingen en overnemende partijen niet alleen geholpen om consumentengegevens in real-time te verifiëren maar het stelt hen ook in staat om de kredietwaardigheid en het persoonlijke kredietrisico te evalueren zodat de risico’s van kaartfraude en frauduleus gebruik beter beheerd kunnen worden.

[Afbeelding © Gino Santa Maria – Adobe Stock]

Verder lezen over Consument

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

Op welk moment is de opbrengst van je zonnepanelen het hoogst? Hoeveel energie leveren al onze windmolens vandaag? Wanneer kan je het beste thuis een wasje draaien? Hoe kan jouw groene stroom zo optimaal mogelijk worden...

Media06.03.2024

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

In heel Nederland, maar ook in de rest van Europa, zorgen de toenemende kosten van levensonderhoud en de inflatie voor sombere economische vooruitzichten voor het komende jaar. Met als logisch gevolg dat we wat meer gaan...

Cybercrime05.02.2024

Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk

Lexus mag zich een jaar lang het meest betrouwbare automerk van Nederland noemen. Uit groot onderzoek van de Consumentenbond onder eigenaars komt Lexus als meest betrouwbare automerk naar voren met een ongekend hoge scor...

Automotive24.01.2024

Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk

scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoek
​Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht

Je krijgt misschien geld terug als je een televisie hebt gekocht tussen 2013 en 2018. De Consumentenorganisaties zijn al een tijdje bezig met een juridische procedure tegen Samsung, dat prijsafspraken maakte met webwinke...

Gadgets22.12.2023

​Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht

Met vriendelijke groet, Samsung?
​ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps

Apple wil veel geld verdienen, de ACM wil vooral dat consumenten een eerlijke prijs betalen. Het strijd dan ook al jaren voor een wereld waarin je niet die enorm hoge commissies hoeft te betalen die dating-apps moeten be...

Mobile01.11.2023

​ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps

Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten

Stichting Data Bescherming Nederland (SDBN) start een rechtszaak tegen Amazon om de tech-gigant ter verantwoording te roepen vanwege een grootschalige schending van de privacy van Nederlandse consumenten. De dagvaarding...

Nieuws19.10.2023

Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten

​Apple en ACM lijnrecht tegenover elkaar rondom datingapps

De Autoriteit Consument en Markt ligt al een tijdje met Apple overhoop over datingapps. Het is echter geheim waarom de twee elkaar nu in de rechtbank treffen. Het gaat wel over datingapps, maar waar Apple nu precies niet...

Nieuws02.10.2023

​Apple en ACM lijnrecht tegenover elkaar rondom datingapps

Verder lezen over Retail

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

4 handige tips voor het opzetten van een webshop

Het opzetten van een webshop is een uitstekende manier om een breed scala aan klanten te bereiken. Of je nu een nieuwkomer bent in de e-commercewereld of je bestaande bedrijf online wilt uitbreiden, hier zijn vier handig...

Online17.08.2023

4 handige tips voor het opzetten van een webshop

Verder lezen over Toekomst

SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI

SAP Labs France, een SAP-dochteronderneming die zich bezighoudt met R&D-activiteiten, kondigt de opening aan van haar Customer Experience Center in het Zuid-Franse technologiepark Sophia Antipolis.

Technology17.04.2024

SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI

AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024

Na de verhelderende presentaties tijdens de HLTH Europe Roadshow 2024 blijft één ding onmiskenbaar: de toekomst van de gezondheidszorg is nauw verweven met technologische innovatie.

Technology17.04.2024

AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024

Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje

Ergens in de uitgestrektheid van de ruimte zou zomaar een onopgemerkte asteroïde op koers kunnen liggen voor een frontale botsing met de aarde.

Technology15.04.2024

Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje

Dit is HyperScout H.
Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek

Deze cursus is een initiatief om het brede publiek, scholieren, bedrijven en beleidsmakers bewust te maken van de opkomende mogelijkheden en uitdagingen van quantumtechnologie.

Technology15.04.2024

Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek

Quantum wordt de volgende techrevolutie
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij

Weet je hoeveel van de stroom die je zonnepanelen opwekken je zelf gebruikt? 30 procent. De rest gaat terug het net op.

Technology12.04.2024

2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij

En dit is waarom
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw

Marketing12.04.2024

135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw

in de strijd tegen plastic
Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit

Het Freedom of Mobility Forum is is een platform dat geïnitieerd is door Stellantis, een van de grootste wereldwijde autofabrikanten en bij ons bekend met o.a. merken als Fiat, Opel, Peugeot, DS Automobiles, Citroen, Je...

Technology27.03.2024

Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit

Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?

Vandaag de dag is een auto niet meer weg te denken uit onze wereld. En hoeveel problemen er ook aan verbonden zijn (files, brandstofprijzen, milieuschade, ongelukken, enzovoort), de mensheid blijft steeds meer nieuwe voe...

DC Business21.03.2024

Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?

Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in Nederland

Verder lezen over Virtual Reality

De eerste voetbalwedstrijd die je in VR kunt kijken: PSV – AZ

In Nederland is nu voor het eerst een voetbalwedstrijd te zien in virtual reality. Het gaat dus niet om een virtuele voetbalwedstrijd: het is een echte wedstrijd tussen twee topteams, namelijk AZ en PSV die ook in VR wor...

Technology03.04.2024

De eerste voetbalwedstrijd die je in VR kunt kijken: PSV – AZ

Apple Vision Pro: dit is de meest gehoorde kritiek

Apple Vision Pro is nu een week uit en het apparaat is enorm populair. Er worden toffe video’s over gemaakt, er worden ministers bijgehaald die iets moeten vinden van mensen die het dragen in de auto en natuurlijk is e...

Gadgets16.02.2024

Apple Vision Pro: dit is de meest gehoorde kritiek

​Immersive Tech: De toekomst van marketing is dichterbij dan je denkt

De lancering van de Apple Vision Pro, met de bijbehorende hype die we van Apple gewend zijn, heeft de discussie over immersive tech weer aangewakkerd. Is dit de toekomst van marketing, of is het nog te vroeg? De mythe v...

Technology08.02.2024

​Immersive Tech: De toekomst van marketing is dichterbij dan je denkt

In januari opent de vernieuwde VR Stripclub Escape Room: The Hangover

Als je niet te claustrofobisch bent ingesteld én wel houdt van een uitdaging in puzzelvorm, dan ben je vast wel eens in een escape room geweest. Met vrienden of familie, of als bedrijfsuitje. Al sinds 2019 (met even een...

Entertainment01.01.2024

In januari opent de vernieuwde VR Stripclub Escape Room: The Hangover

Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten

De nieuwe, high end mixed reality-headset Apple Vision Pro komt er bijna aan. In februari verschijnt het apparaat, dat nu in productie is gegaan. Dat stelt Ming-Chi Kuo, een expert op het gebied van tech.

Gadgets26.12.2023

Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten

​Inspiratie voor je verlanglijst: 10 luxe techgadgets

Misschien wil je het gewoon een keer voor jezelf kopen als je jezelf wil verwennen, of misschien zet je het op je verlanglijst in de hoop dat iemand die vaak wat luxere cadeautjes koopt er iets mee doet: we hebben tien l...

Gadgets19.10.2023

​Inspiratie voor je verlanglijst: 10 luxe techgadgets

‘Meta wil budget-variant van VR-bril Meta Quest 3 maken’

Meta’s nieuwe VR-bril Quest 3 is nu uit. Het apparaat is de opvolger van de populaire Quest 2 en kost 549 euro. Als je dat bedrag vergelijkt bij wat de Apple-VR-bril gaat kosten, dan is het een goed betaalbare VR-bril,...

Gadgets11.10.2023

‘Meta wil budget-variant van VR-bril Meta Quest 3 maken’

Geeft de controllers uit handen
​Meta toont meerdere VR-brillen en AI tijdens Meta Connect

We wisten al dat het kwam, maar nu ook officieel wanneer: Meta Quest 3. De VR-bril verschijnt op 10 oktober en kost 569 euro. Dat en meer aankondigingen die Meta tijdens zijn jaarlijkse presentatie deed.

Gadgets28.09.2023

​Meta toont meerdere VR-brillen en AI tijdens Meta Connect