De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Als je een bedrijf bent dat veel interactie heeft met haar klanten heb je misschien wel al zitten nadenken over het installeren van een chatbot. Die dingen zijn handig, want zo kun je een hoop elementaire en routinematige vragen over je bedrijf of je service al beantwoorden zonder dat je daar je callcenter (sorry, klantcontactcenter) mee moet belasten.
Chatbots worden zowel door klanten als door bedrijven goed gewaardeerd. Je hoeft als klant niet lang te wachten, je hebt snel antwoord op simpele vragen en uiteindelijk maakt het een bedrijf ook efficiënter omdat de ingewikkelde problemen door mensen kunnen worden opgelost, die daar ineens tijd voor hebben.
Maar ja, waar haal je zo’n chatbot vandaan? Zelf bouwen is waanzin en iemand eentje laten bouwen specifiek voor je bedrijf is duur. Het bedrijf e-office wil dat met Baas (Bots As A Service) oplossen door chatbots op abonnementsbasis aan te bieden. Daarmee zijn ze het eerste online platform in Nederland waar je als gebruiker binnen een paar minuten een eigen chatbot kunt bouwen.
Multi-channel bot
De chatbot die het bedrijf aanbiedt kan ingezet worden op een website of intranet, maar ook op chatkanalen als Skype, Facebook of Slack. Je kunt hem dus ook prima gebruiken voor interne vragen. De chatbot begrijpt in de basis al veel sociale vragen, nadat ‘ie in een paar simpele stappen op organisatie-specifieke content is getraind. Je hebt geen specifieke IT-kennis nodig om met Baas aan de slag te gaan, dus dat scheelt ook. e-office biedt drie verschillende abonnementen aan, allemaal met een vaste prijs per maand.
Met zo’n bot om de makkelijke zaken af te handelen hebben call-agents meer tijd om zich te richten op de meer complexe vragen. Maar ook voor het opvangen van interne vragen is een chatbot een slimme oplossing. Denk bijvoorbeeld aan het beantwoorden van veel gestelde vragen van personeelsleden aan de HR-afdeling, de IT-helpdesk, de facility-afdeling, of de communicatieafdeling, over events of huisstijl.
Baas kan al dat soort vragen 24 uur per dag consequent en supersnel blijven beantwoorden. Dat zorgt er voor dat de mensen die duur betaald worden om werk op hoog niveau te doen zich ook echt met dat type werk kunnen bezighouden en dat merk je meteen als organisatie.
Makkelijk uitproberen
Roland Hameeteman, directeur van e-office, denkt dat er echt een gat in de markt is voor organisaties die wel degelijk interesse hebben in een chatbot, maar simpelweg de tijd of energie niet hebben om dat helemaal zelf te gaan uitzoeken. “Met Baas verlagen wij de drempel om ervaring op te doen met de voordelen van chatbots, waardoor het personeel zich kan focussen op zaken die de kwaliteit en groei van de organisatie ten goede komen.”
In die zin is het handig dat de e-office chatbots al voorzien zijn van een basistraining in ‘smalltalk’. Die sociale intelligentie laat de bots reageren op een begroeting, persoonlijke vragen of -natuurlijk – grapjes als “zullen we op een date gaan?”. Dat is een belangrijke basis voor een chatbot, omdat gebruikers gewend zijn om zo een conversatie te beginnen. De adoptie van een chatbot blijkt veel hoger als die basale antwoorden en tegenvragen goed worden uitgevoerd door een chatbot.
Voor het baas-platform zijn zoveel mogelijk standaard-technologieën van IBM en Microsoft gebruikt, zodat baas de snelle ontwikkelingen op het gebied van AI kan bijhouden, zo zegt e-office. Je moet wel de integratie met de backoffice in de toekomst kunnen blijven garanderen, want de technologie achter chatbots blijft exponentieel vooruit gaan. Als je ook toe bent aan een goed gesprek, kun je Baas 30 dagen gratis uitproberen op de website van e-office.
Dit artikel is in samenwerking met e-office tot stand gekomen.
Verder lezen over Chat
Gaming12.03.2024
Discord wordt nog meer een gameplatform
Online11.01.2024
Je kunt bij ChatGPT AI-chatbots shoppen voor allerlei functies
Welkom in de GPT StoreGaming02.01.2024
5 tips om meer uit je Discord-account te halen
Online20.11.2023
Coolblue integreert AI en komt met Chat G-Piet
Chat G-Piet strooit met gedichtjesOnline06.11.2023
Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?
Online16.10.2023
Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos
DC Business27.09.2023
Zo kan jij je bedrijf versterken met een chatbot
Online19.09.2023
Google’s AI Bard is nu beter in Nederlands
Verder lezen over Nederland
Nieuws29.04.2024
Getir stopt met flitsbezorging in Nederland
Ook weg uit de UK, US en DuitslandNieuws27.04.2024
Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers
Entertainment09.04.2024
Alles wat je moet weten over het casino zonder Cruks
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Witte Donderdag, Pasen, Pinksteren: zo zit het met de feestdagen
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Nieuws07.03.2024
Drones & AI helpen boeren bij het voldoen aan Europese milieuregels
Verder lezen over Robot
Technology26.04.2024
Creepy: deze robothond heeft een vlammenwerper op zijn rug
Gadgets26.04.2024
Het internet is gefascineerd door Transformers-speelgoed: dit is waarom
Technology18.04.2024
De Atlas-robot van Boston Dynamics is onherkenbaar geworden
Facelift of faceswap?Technology04.04.2024
Gerucht: Apple ontwikkelt een huisrobot
Technology04.03.2024
De mens-achtige robot van Unitree kan eng goed traplopen
Gadgets28.02.2024
Xiaomi onthult zijn nieuwe robothond CyberDog 2: flinke upgrade
Gadgets01.02.2024
Roomba blijft van Roomba: 5 redenen waarom dat beter is
Technology29.01.2024