Bol.com lanceert bezorgabonnement 'Select'

Bol.com lanceert bezorgabonnement 'Select'

Vorig artikel Volgend artikel

Bezorgkosten bij online bestellingen zijn een pain in the ass en soms zelf een reden om volledig af te haken bij een bestelling. Zeker voor kleine bestellingen van een paar tientjes, is het niet prettig als je daarvoor steeds weer een paar euro voor de bezorging moet betalen. Bol.com heeft nu echter iets slims bedacht: een bezorgabonnement. Je betaalt per jaar 14,99 euro en hoeft daarna het hele jaar geen verzendkosten meer te betalen.

Select

Op dit moment zijn alle bestellingen boven de twintig euro op Bol.com gratis, voor bestellingen daarboven hoef je niets te betalen. Met de nieuwe dienst Select kun je dus ook kosteloos kleine bestellingen doen, want je koopt de verzendkosten in één keer af. Onder dit bezorgabonnement vallen ook leveringen in de avond, op zondag of op dezelfde dag.

Aan de producten op de website kun je zien of deze onder de voorwaarden van Select vallen, deze krijgen namelijk een Select-label. Het gaat om ruim 300.000 producten, maar Bol wil dat de komende jaren uitbreiden naar 1 miljoen.

Bijkomende kosten kunnen nog weleens een drempel vormen om gebruik te maken van de verschillende mogelijkheden qua bezorging. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van een bezorgabonnement. We bieden zo maximale keus, gemak en snelheid tegen minimale kosten. Zelfs voor de bestellingen onder de 20 euro hoeft niet meer betaald te worden. Met ‘Select’ weet je dus precies waar je aan toe bent en word je nooit meer verrast door onverwachte verzendkosten.
- Daniel Ropers, algemeen directeur Bol.com

Het is natuurlijk lastig om in te schatten vanaf welk punt het interessant wordt om zo'n abonnement af te sluiten, want verzendkosten hangen normaal gesproken af van hoe snel jij je bestelling in huis wilt hebben en de grootte van het pakket. Maar dat zul je vast prima zelf in kunnen schatten, aan de hand van je bestelgedrag de afgelopen jaren.

Wat het bezorgabonnement extra aantrekkelijk maakt is dat ook de zondagbezorging en levering op dezelfde dag hierin meegenomen zijn. Want jij bent echt niet de enige die vergeet een cadeautje te kopen, dat je dezelfde dag nodig hebt. En het is natuurlijk ook weer een vorm van hele slimme klantenbinding, want voor dingen die je normaal gesproken ergens anders zou bestellen, ga je nu natuurlijk eerst kijken of Bol.com dat ook heeft.

© industrieblick - Fotolia.

Meer content

Marloes de Hooge

Marloes is editor in chief van DutchCowboys en Travelvalley. Auteur van het boek Bucketlist Reizen. Ze is gek op schrijven, reizen en hardlopen....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies