![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Consument zoekt online naar informatie uit offline advertenties; Veel consumenten raadplegen zoekmachines bij het zoeken naar informatie over bedrijven, diensten en producten die juist offline gepromoot worden. Dit volgens onderzoek van Video Research Interactive, in opdracht van Overture.
Het zoekmachinemarketingbedrijf liet onderzoeksbureau Video Research Interactive in Japan onderzoek doen naar het verband en de afhankelijkheid tussen offline advertenties en zoekgedrag op het internet. Consumenten gebruiken zoekmachines als belangrijkste bron voor het zoeken naar informatie over bedrijven, producten en diensten naar aanleiding van advertenties op TV, radio en print.
72% van de ondervraagde Japanse respondenten geeft aan vanaf één scherm tegelijkertijd TV te kijken en te surfen op het internet. Voor 45% van deze groep is internet het belangrijkste scherm. 90% van de respondenten die iets interessants op TV heeft gezien, geeft aan via internet naar meer informatie op zoek te gaan. Na het horen van iets interessants op de radio zoekt 81% verder via internet. Na het lezen van een print of krantenadvertentie ligt dit percentage op resp. 90% en 87%.
Daarnaast wordt de perceptie over een bedrijf of product negatief beïnvloed, wanneer deze na een zoektocht op het internet onvindbaar blijkt te zijn. 75% van de respondenten geeft aan dat hun beeld over een bedrijf negatief wordt beïnvloed wanneer ze de website over het bedrijf waar ze naar op zoek zijn niet kunnen vinden. 61% deelt die mening wanneer ze de website over een product of dienst niet kunnen vinden.
Op de vraag of respondenten URL’s die op TV verschijnen gemakkelijk kunnen onthouden, antwoordt 72% dat ze de getoonde URL helemaal niet of slecht kunnen onthouden. Om deze reden zoekt 75% verder via het internet. Voor radio ligt dit percentage op 83% en zet 36% internet in om de gezochte URL alsnog te achterhalen. 46% geeft aan geen URL te onthouden die in printadvertenties staat. Hiervan zoekt 67% verder op het internet. Voor kranten bedraagt deze groep 33% tegen 65% die op het internet verder zoekt.
Ten aanzien van het zoekgedrag toont het onderzoek aan dat meer dan 90% van de respondenten de naam van het bedrijf en/of de naam van het product of de dienst intypt wanneer gebruik wordt gemaakt van een zoekmachine. Gelezen op Tijdschrift voor Marketing
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Mac
Mobile11.06.2024
Gadgets24.01.2024
Gadgets15.01.2024
Gadgets13.12.2023
Gadgets30.10.2023
Gadgets06.09.2023
Cybercrime21.06.2023
Gadgets02.06.2023
Verder lezen over Scherm
Gadgets07.05.2024
Gaming16.08.2022
Gadgets05.08.2022
Mobile11.05.2022
Gaming06.01.2022
Gadgets22.12.2021
Gadgets01.11.2021
Mobile26.10.2021
Verder lezen over Zoekmachine
Search26.06.2024
Marketing19.06.2024
Search03.06.2024
Search31.05.2024
Search28.05.2024
Online14.05.2024
Search04.04.2024
Search19.01.2024