News Corp (MySpace) neemt belang in Jamba

Vorig artikel Volgend artikel
1158075572jamba

News Corp het bedrijf achter de inmens populaire site MySpace neemt een meerderheidbelang van 51% in het ringtonebedrijf Jamba, bekend door de irritante reclames van Crazy Frog. De stap is op zijn minst opmerkelijk te noemen, zeker omdat de reputatie nou niet bepaald goed is.

Er is ook nog niet echt duidelijk wat het preciese doel van News Corp is met het bedrijf. Wel zeggen ze de technologie en content van Jamba te willen gebruiken en verderuit te breiden met online concepten. Ik denk dat het een en ander gekoppeld zal gaan worden aan MySpace, waardoor het bereik nog groter wordt. Op dit moment wordt het bedrijf dat in 2000 opgericht is al gezien als een van de marktleiders op het gebied van Mobile Entertainment.

De eigen mobiele tak van News Corp genaamd ‘ News Corp’s Fox Mobile Entertainment group’ is ook al aardig aan de weg aan het timmeren en heeft tijdens de American Idol uitzendingen meer dan 65 Miljoen sms’jes verwerkt, geen kattepis dus. Het belang heeft in elk geval genoeg gekost, namelijk 188 Miljoen Dollar.

Zie ook het persbericht.

Via tsvw.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies