25% budget moet naar New Marketing

Vorig artikel Volgend artikel
1157447831new

TvM: Interactieve marketing-expert en auteur van het boek ‘Life After The 30-Second Spot’ Joseph Jaffe weet het zeker: weg met de ouderwetse manier van reclamemaken. Tv-reclame heeft niet afgedaan, maar het is volgens hem wel belangrijk om te investeren in interactieve marketing. ‘Ontwikkel een tamelijk agressief en structureel plan om binnen drie jaar van enkele naar dubbele cijfers te gaan.’

Televisie en massamarketing domineerden de afgelopen 40 jaar, volgens hem. De komende 40 jaar is het één-op-één en interactief. ‘Een marketeer zei dat hij een miljoen dingen voor een miljoen mensen kon zijn, maar het initiatief kwam van de marketeer. Toen werd het één-op-één met zoekmarketing, waarbij de consument het initiatief neemt.

Nu gaan we naar velen-op-velen, het collectieve bewustzijn, de gemeenschap. Dat is nu gaande. Al die conversaties zijn gaande. De marketeer zit er middenin. Het lawaai is oorverdovend en drijft je tot waanzin als je niet in staat bent te filteren, aan te passen en te reageren.’

Op de vraag wat een marketeer dan wel moet doen, zegt hij: ‘Ik zeg niet dat marketeers hun tv-budget tot nul moeten reduceren, maar je kunt niet meer alleen je teen in het water steken. Je moet toch denken aan 20 tot 25 procent van het budget naar New Marketing, zoals branded entertainment, mobiel, gaming, consumer generated, blogs, podcasts. via Tijdschrift voor Marketing

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies