13.07.2005
Online

Hoe zit het met jouw abonnementen?

By: Henk de Hooge

BlogOnline
1121247322button.jpg
1121247322button.jpg

Volgens Maurice de Hond heeft veertig procent van de Nederlanders een abonnement op een krant, tijdschrift of service, omdat ze dat zijn vergeten op te zeggen. Veel abonnementen worden stilzwijgend verlengd en consumenten betreuren dat.

De Fransen hebben dit beter geregeld en geldt er een wet die bedrijven verplicht om consumenten te attenderen op de verlenging, zodat tijdig kan worden opgezegd. Helaas zijn we in Nederland nog niet zover.

Ik weet niet hoe het met de gemiddelde Nederlander zit als het gaat om online subscriptions maar grosso modo kun je gerust stellen dat ook online het niet echt goed gesteld is met attenderen op het feit dat je ergens voor bent ingeschreven. Met emails hebben we dan wel een opt-in en opt-out mechanisme, maar probeer maar eens van al je overbodige nieuwsbrieven af te komen, betaald of onbetaald. (via).

Share this post