Profitero heeft een analyse uitgevoerd bij een aantal grote Amerikaanse online aanbieders van producten zoals Walmart, Best Buy en Amazon. Ze zijn er achter gekomen dat grote bedrijven als Walmart en Best Buy hun online prijzen maar liefst gemiddeld 50.000 keer per dag veranderen. Maar dat is nog niets vergeleken met wat Amazon.com doet.
Uit de analyse blijkt namelijk dat Amazon meer dan 2,5 miljoen keer prijzen aanpast. Per dag! De tijden dat de zoon van de groentenboer het dorp door moest fietsen om te kijken wat de sla bij de concurrent kost, zodat hij zijn prijs daarop aan kan passen, zij voorbij. Slimme rekenprogramma’s verwerken enorme hoeveelheden data en zorgen er voor dat bedrijven als Amazon direct kunnen inspelen op veranderende prijzen.
In de grafiek zie je dat het gemiddelde eerst rond de 2 miljoen veranderingen in prijzen per dag lag, maar de laatste maanden is dat gemiddelde nar 2,5 miljoen opgeschoven. Een indrukwekkende prestatie die de concurrentiepositie alleen maar zal versterken.
Verder lezen over Amazon
Entertainment26.11.2024
MrBeast brengt zijn YouTube-faam naar Prime met Squid Game-show
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Gaming08.11.2024
Amazon maakt een tv-serie van Mass Effect
Artificial Intelligence05.11.2024
Amazon vertelt wat er in je serie gebeurde nadat je in slaap viel
Startups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Entertainment11.09.2024
Dit is de trailer van de Italiaanse spionageserie Citadel: Diana
vanaf donderdag 10 oktober exclusief op Prime VideoOnline26.08.2024
Amazon Alexa is nu beschikbaar in het Nederlands
Entertainment26.07.2024