Vevo: 'Slimme datagerichte diensten kunnen de muziekindustrie overeind blijven houden'

Vorig artikel Volgend artikel
Vevo: 'Slimme datagerichte diensten kunnen de muziekindustrie overeind blijven houden'

Volgens Vevo's internationale directeur Nic Jones zijn slimme datacentrale diensten de beste manier om de muziekindustrie nieuw leven in te blazen. Muziekvideo's wisten meer dan vier miljard views in 2012 te behalen, zo vertelde hij donderdag in het nieuws. Drie van deze vier miljard waren afkomstig vanaf YouTube. Het succes van Vevo laat zien dat gebruikers hun eigen combinatie willen maken waar ze hun muziek vandaan halen. Muziekdiensten zouden hun diensten moeten verbeteren om de consumenten tevreden te houden.

"Data is useless unless you can turn it into information and do something with it, but people still want the opportunity to be curated by more than algorithms," he said. "This could be the rebirth of the music industry, and the crucial point is that it is people wanting interaction – they want to see content about how a band started, where they got together, which clubs they go to... discovery is what most people who love music are all about." vertelt Jones tegen de bron. Hij wil geen vergelijking maken met MTV, aangezien deze muziekzender volgens hem niet echt meer muziekwaardig is. Hij vrwees naar het succes van de onlangs gelanceerde televisiezender van Vevo zelf, wat een antwoord was op de vraag van het publiek.

De filosofie van Vevo is dat gebruikers controle moeten hebben over wat ze luisteren en willen kopn: Jones vertelde dat zijn eigen instinct zegt dat het kopen van volledige albums van iTunes niet omarmd wordt door de generatie van tegenwoordig, terwijl dit vroeger de normaalste gang van zaken was. Onderzoeksbureau Strategy Analytics wist te melden dat het aantal betaalde abonnementen bij muziekdiensten tussen 2011 en 2012 steeg met 44 procent.  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies