De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Marketeers in de elektronica en ict branche opgelet! De spelers op de markt voor televisie-, breedbandinternet- en telefonieproducten worden gedwongen alle zeilen bij te zetten om zich staande te houden in een sector die in hoog tempo verandert. Het effect van de toegenomen capaciteit van de kabelinfrastructuur, de voortdurende consolidatie, de sterke groei van digitale televisie en de opkomst van de smartphone in combinatie met een applicatiemarkt, is dat aanbieders en consumenten steeds nieuwe wegen zoeken en vinden in het ICT- en telecomlandschap.¹ Al met al genoeg redenen om precies te willen weten waar de kansen liggen. Want die zijn er wel degelijk.
De technologisering van het dagelijkse leven en de economie gaat met rasse schreden voort. In tien jaar tijd is het percentage Nederlanders dat vindt dat er meer ruimte moet komen voor technologische ontwikkelingen gestegen van 50% naar 75%. Ook neemt de huiverigheid hiervoor af. Vijftien jaar geleden waren drie van de vijf Nederlanders nog van mening dat er grenzen gesteld moesten worden aan de technologische ontwikkeling, anno 2012 heeft 84% van de bevolking juist vertrouwen in de vooruitgang van de technologie.²
De technologisering werkt in op andere trends in de samenleving. In opinieonderzoek komt een groeiende hang naar zelfbeschikking en ook extraversie naar voren. Door nieuwe technologische ontwikkelingen komt hier ook meer ruimte voor. Technologie biedt mensen bijvoorbeeld meer mogelijkheden om zelf te bepalen waar en wanneer zij werken (het nieuwe werken), wanneer zij kijken naar hun favoriete televisieprogramma’s via Uitzending Gemist, online op zoek te gaan naar koopjes, om prijzen te vergelijken en collectief energie in te kopen. De opkomst van sociale media die mogelijk werd gemaakt door webtechnologie komt ook tegemoet aan de groeiende behoefte van omvangrijke doelgroepen om zichzelf en de eigen voorkeuren te profileren, te laten zien waar je mee bezig bent, op vernieuwende manieren in contact te zijn en om nieuwtjes uit te wisselen met anderen.
Hoe bereikt u de technologiegeïnteresseerden?
Nederlanders die geïnteresseerd zijn in consumentenelektronica, ICT en telecom vertegenwoordigen een grote en goed te bereiken doelgroep met een brede interesse. Zij vinden reclame via televisie, dagbladen en internet nuttig en richten zich vaker op reclame bij het nemen van aankoopbeslissingen dan de gemiddelde Nederlander, vooral internetreclame.
NRC Media heeft speciaal voor de elektronica en ict branche de belangrijkste trendonderzoeken geduid en samengevat. Nieuwe feiten over uw markt en doelgroepen die u waarschijnlijk nog niet kent zijn vanaf nu beschikbaar in een brancherapport, genaamd Insight.
Download uw eigen brancherapport, inclusief de hier getoonde infographic, óf de rapporten van 14 andere branches.
¹ www.opta.nl;
² Motivaction Mentality-meting (1997-2011)
Verder lezen over ICT
DC Business09.12.2024
Waarom regressietests belangrijk zijn voor je IT-organisatie
Cybercrime20.11.2024
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center
Tech in Asia13.11.2024
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa
Cybercrime29.08.2024
TeamViewer heeft een groot cybersecurity-probleem
Cybercrime27.06.2024
Veel zorginstellingen hebben last van DDoS-ransomware aanvallen
Technology03.06.2024
Copilot helpt je met de dagelijkse taken en dat geeft tijdwinst
Technology29.04.2024
Hoe optimaliseer je bedrijfsprocessen voor maximale efficiëntie en concurrentievoordeel?
Technology15.04.2024
Waarom zou elk modern bedrijf moeten overwegen een Document Management Systeem te implementeren?
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018