Online08.01.2013

Coolblue ziet omzet met 48% groeien tot 168 miljoen euro


coolblue-ziet-omzet-met-48-groeien-tot-1.jpg
coolblue-ziet-omzet-met-48-groeien-tot-1.jpg

In 2012 zag Coolblue zijn omzetgroei flink versnellen. Ten opzichte van de 114 miljoen euro omzet in 2011 was er een groei van 48% naar 168 miljoen omzet in 2012. Daarnaast creëerde het bedrijf 140 nieuwe banen en koos voor een nieuwe huisvesting tegenover het Centraal Station in Rotterdam. De strategie van Coolblue draait om een ‘obsessieve’ focus op klanttevredenheid. Daarom is het bedrijf trots een stijging te rapporteren in de belangrijkste graadmeter op dit gebied: de Net Promotor Score (NPS). Deze bereikte een record van 62.

Het bedrijf doorbrak in 2012 de barrière van 200 online shops en verwacht in 2013 meer dan 100 nieuwe shops te zullen openen. Oprichter en directeur van Coolblue Pieter Zwart: “Met onze gespecialiseerde shops, zoals Tabletcenter.nl, zijn we extreem relevant voor onze klanten. Zij wanen zich in een waar productwalhalla. De andere verklaring voor ons succes zien wij in onze extreme focus op klanttevredenheid.”

2013
In 2013 verwacht het bedrijf verder te groeien naar een omzet van minimaal 200 miljoen. En het bedrijf zal in steeds meer productcategorieën online shops openen. Recente voorbeelden hiervan zijn nieuwe gespecialiseerde webshops als Pannenstore.nl en Serviesstore.nl. Ook worden er dit jaar de deuren geopend van een fysieke winkel in de nabijheid van Gent en staan openingen van nieuwe Nederlandse fysieke winkels (in amsterdam en utrecht) op de planning.

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen