Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2012 van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat de netto mediabestedingen in Nederland het eerste halfjaar van 2012 met 1,2% licht gedaald zijn tot 1,93 miljard euro. Op internet en buitenreclame na zagen alle mediumtypen de advertentieinkomsten fors afnemen. De belangrijkste reden hiervoor is de aanhoudende laagconjunctuur waarin Nederland zich bevindt. (via Reclamewereld)
Dat internet geen last lijkt te hebben van de crisis, is niet heel erg verrassend. Het aantal gebruikers is hier erg hoog en dat blijkt ook wel uit de cijfers: in de eerste zes maanden van 2012 groeide de mediabestedingen op het internet met maar liefst 14,3%. Dit kwam vooral door Search, wat een groei van 20% liet zien. Maar ook Display groeide met 6,9%. Buitenreclame is ook gegroeid met bijna 8%.
Televisie was één van de belangrijkste dalers: de netto mediabestedingen daalden hier het eerste halfjaar van 2012 met ongeveer 3,5%. Televisie is één van de mediumtypen die veel last heeft van de verslechterde economische omstandigheden. Ondanks de zomer veel grote sportevenementen op de buis bracht, bleven de mediabestedingen enorm dalen. De grootste daling is te zien bij de dagbladen: die daalden met bijna 12%. (via Reclamewereld)
Verder lezen over Internet
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Online28.12.2023
Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies
Online25.12.2023
Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en
Online19.12.2023
Glasvezel nu op negen van de tien Nederlandse adressen
Alleen in 2023 kwamen er al 1,5 miljoen bijOnline15.12.2023
Bijna 40% van het internetgebruik op basisscholen is niet-educatief
Sociale Media & Games zorgen voor veel afleidingVerder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023