De (Social) Media Evolutie bij de Olympische Spelen [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
De (Social) Media Evolutie bij de Olympische Spelen [Infographic]

LeBron James, Usain Bolt, Oscar Pistorius, ... tijdens deze 'Social Games' kunnen we onze favoriete topsporters in Londen beter volgen dan ooit. Trainingen, wedstrijden, 'behind the scenes': veel atleten delen hun ervaringen en foto's nu dagelijks op Twitter en Facebook.

Het IOC bracht met een Infographic in beeld hoe door de jaren heen het publiek de Spelen kon volgen: in 1896 voor het eerst via de kranten, in 1936 ook via Radio, in 1964 via TV, in 1996 via Internet en nu in 2012 zijn de Sociale media niet meer weg te denken.

Sinds de Spelen in 2008 nam het gebruik en de invloed van sociale media exponentieel toe. In 4 jaar tijd groeide Facebook van 100 miljoen naar 900 miljoen gebruikers, Twitter groeide van 6 miljoen naar 140 miljoen gebruikers.

Inspelend op deze ontwikkelingen lanceerde het Internationaal Olympisch Commitee al in april 2012 de ´Olympic Athletes Hub´ om sporters en fans online met elkaar in contact te brengen. Meer dan 1.000 twitterende olympische sporters schreven zich in op deze website.

Check de Infographic, het IOC platform, volg je favoriete sporters en geniet van de Olympische Spelen 2012!

(Foto Marianne Vos via Diary of an Urban Cyclist)

ioc-olympic-infographic-9 

[Groot formaat]

Irene den Ouden

Irene is van oorsprong marktonderzoeker. In 2011 richtte ze haar eerste netwerk op: OutdoorFriends. In 2014 startte ze met een eigen datingsite: DeWandeldate,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies