Online09.06.2012

Beta lancering van mobiele app Jini


beta-lancering-van-mobiele-app-jini.jpg
beta-lancering-van-mobiele-app-jini.jpg

Argus Labs, een deep data, machine learning en mobile start-up die opereert vanuit Antwerpen, heeft zijn eerste investeringsronde achter de rug in Shanghai met Negotiae, een internationaal management bedrijf opgericht door angel investor Gregory Torfs voor een niet vrijgegeven bedrag. De investering zal mede gebruikt worden voor de geplande bèta lancering van de mobiele applicatie Jini.

Jini is een mobiele applicatie die ernaar streeft om een persoonlijke adviseur te worden die je helpt om onbekende relaties en zeer gepersonaliseerde opportuniteiten te ontdekken. Jini voelt zich goed wanneer ze een gebruiker kan helpen in toevallige momenten, of wanneer ze dingen kan voorstellen die passen bij de affiniteit die de gebruiker heeft met zijn omgeving. Toegang hebben tot echte opportuniteiten en altijd op de hoogte zijn van wat er gebeurt
betekent dat de gebruiker zijn of haar offline leven meer kwaliteit kan geven.

Een belangrijk aspect om hierin succesvol te zijn is leren wie de gebruiker écht is, in plaats
van te kijken naar wat de gebruiker ons vertelt. In die zin zijn sociale netwerken per definitie gebroken en hebben we betere manieren nodig om aan rijke en onderliggende data te geraken,” vertelt Filip Maertens (oprichter en CEO van Argus Labs).

Precies daarom hebben we er hard aan gewerkt om een slimme persoonlijkheid te bouwen en niet zomaar een applicatie. We willen dat de gebruiker een band heeft met Jini; met zo min mogelijk manuele interactie, een maximum aan plezier en beloning leveren. Wij zien een toekomst waar de smartphone evolueert naar een smart-agent.

Voor Negotiae is de investering een grote mogelijkheid, omdat “Argus Labs echt begrijpt welke impulsen de mobiele gebruiker drijven en hoe dit een impact heeft op klantenwerving en – loyaliteit, maar ook op adverteren, en tegelijk worden alle gebruikers beloond met voordelen die verder reiken dan wat er vandaag beschikbaar is in de applicatiemarkt. 

Ik ben blij deel te kunnen uitmaken van deze hot start-up. Het team van Argus Labs heeft enkele moeilijke problemen weten op te lossen, terwijl grote spelers als Groupon, Foursquare en zelfs Facebook hier nog moeite mee hebben. Argus Labs ziet niet alleen hoe mobile werkt, maar ze zien ook waar de toekomst van mobiel en sociaal naar toe gaat. En ze zijn vastbesloten om hier deel van uit te maken. Doorgaans zou je dit verwachten in Silicon Valley, niet in België,” zegt Gregory Torfs, Negotiae.